| Kemer

28 augusti

Första gången på hela veckan tog vi en lång och behövlig sovmorgon, oturligt nog hann vi inte med någon strand men jag tror vi överlevde väldigt bra bara av att hänga och leka vid poolen. Vi gick även på en marknad som hade allt – precis som det ska vara –, jag hittade inget men både Agnes och Hannah hittade en del. Eller jo, jag hittade ginger-Oskar, att man kan bli så glad av att träffa en människa och förkylningste som man inte ens behöver dricka för att det ska hjälpa – kommer räcka länge.

På kvällen träffade vi våra två dykarkompisar igen, som försökte lära oss lite ord på turkiska och de sitter fortfarande, caching! Kvällens agenda bestod av att gå till havet, ta på sig snorkelutrustning och snorkla, fick se orm, krabba, fisk och en HAVSSKÖLDPADDA! Så awesome, som jag har längtat sen utlovandet i lördags och vi fick se den! Av med utrustningen och på med brottningsskillsen, vann tre av fem, vilket är acceptabelt. Antagligen tack vare min brottarkompis eftersom jag förlorade när jag bytte. 
När vi hade varit i ett tag började det blåsa och bli större vågor, sjukast var ju att han redan sa det när vi kom dit – antagligen hade han bara tittat på vädret innan han kom..  Jag älskar havet, det är bland det coolaste som finns, eller okej, jag älskar naturen, det finns inget coolare än det. Att det bara på några få sekunder kan ändras och ja.. det är fängslande. Jag blev extremt fängslad av det där nere, jag kunde bara inte gå hem utan att bada i vågorna, mörkret och värmen så jag hoppade i. Det var romantiskt och jag blev kär. Kär i havet.  

Kommentera här