| Playa de Palma

24 juli 24 july 24 julio

La Sue, i Palma
Idag tog jag två kort av 679. Antingen så hade jag så tråkigt/inget att fota eller så hade jag inte tid att fota. Problemet är att jag minns inte vad jag gjorde före tre så någon sanning borde det ligga i bägga av dom två anledningarna. När klockan slog tre var jag däremot nere på stranden och spelade strandfotboll med dom vanliga aktivitets-människorna och brände sönder fötterna. Men fötter verkar vara till för att skadas om man tänker på hur det gick förra semestern då jag klev på något (när vi spelade fotboll) och började blöda under foten, eller semestern innan det då agnes klev på en sjöborre. 
 
Efter fotbollen i den stekande hettan sprang vi ner i havet och svalkade hos, älskade hav. Att det tog mig 17 år att börja älska dig. Träffade en tjej från Tyskland som tråkigt nog skulle åka hem redan samma kväll och sedan gick vi tillbaka till poolen där vi spelade vatten-vollyboll. Som jag har spelat nu i x-antal timmar under den här semestern. Är helt enkelt bäst på det nu. Eller så inte. Efter en timmes spelande blev jag tvungen att gå upp för att börja göra mig iordning för kvällens aktivitet, nämligen en kvällstrip till Palma. Som jag inte alls egentligen var så sugen på. 
 
Men vi hoppade på bussen och åkte dit, tittade på katedralen La Seu, gick till shopping gatan, hittade någonstans att äta innan vi bestämde oss för att ta bussen hem igen. Så sugna var vi att vara i Palma. Men på bussen fick jag världens sötaste 5åring bredvid mig och jag funderade ett antal gånger om jag skulle ta med honom hem. Resterande delen av kvällen satt jag ensam vid poolen, med min alkoholfria drink, läste min älskade bok och tittade på när de ytterst få människorna dansade. Och fick ta en bild med en allt-eller-inget-dansande vän. Men han är söt och jag älskar att han bara kan slappna av och bjuda på sig själv. 
Någonstans i Palma

Kommentera här