| Dagen

Ett stopp vid varje hem

Första helgen på tre veckor som jag fick åka hem, och vad passade då inte bättre än att ta alla hem på en och samma helg? Första delen spenderades hos pappa och bus med söten och andra delen uppe på fjället med de två andra bröderna och en liten skotertur och nu sitter jag i Järpen och chillar. Så nu har jag träffat alla bröder på en helg, när får jag träffa dom nästa gång? Jo, typ lagomt till julafton. Det är för länge dit. Dessutom har jag suttit hela helgen och kämpat med en novell på Människors Miljöer, och jag är äntligen klar, blev bara sådär 8 och en halv sida. Skjut mig. Mina ögon kommer att vara fyrkantiga efter den här helgen.
När jag och mamma åkte upp till fjället i lördags kväll så kunde jag inte sluta le. Det var snö. Snö överallt. På träden, på marken och på vägen. När jag dessutom fick åka skoter med min bror idag så insåg jag ännu mer varför vintern är den abslolut bästa årstiden. Jag är en vintertjej. Kylan kan ju däremot gå och dö. 

Kommentera här