| Lists

3 negativa från Höstmarknaden

2011-10-01
Igår körde vi tre positiva, idag kör vi tre negativa. 
 
1. Vi var på höstmarknaden i Åre, gick och hälsade på mamma, det fanns en kaffemaskin - som man kunde ta choklad också från, gratis. Jag tog choklad eftersom det var kallt ute då jag inte hade någon halsduk. Höll i koppen, värmde mig, provade dricka, kände "det här var ju inte så farligt varmt", tog en klunk - en stor klunk. Visste inte om jag vågade svälja det eller om jag kunde spotta ut det för det var så äckligt varmt. Brände sönder hela tungan. Skit liv, gratis är inte alltid gott. 
 
2. Hittade ett par vita jeans för 180kr, tänkte "värt, de prövar jag, vill ju ha ett par vita". Provade dem, tre olika storlekar, fick inte på ett enda över rumpan. Ibland är rumpor snygga, men inte om man vill köpa billiga vita jeans, då är de bara i vägen. 
 
3. Så extremt mycket bilar på marknaden, men ändå inte överdrivet mycket folk. Åker alla egna bilar dit eller? 
 
Men man ska sluta med något positivt, fick hänga hela tiden med finaste Agnes, köpte ny tröja och käkade middag (middag nummer 1) på Beefalo med hela norska släkten. 9 norskar och 2 svenskar, mycket människor, mycket mat och mycket mysigt. Så det var en bra dag på marknaden.
 

Kommentera här