Sluta som du börjar

Lovet slutade som det började, nämligen tittande på fotbollsmatch på arenan, det kommer snart bli som ett av mina hem. Har i alla fall haft ett äckligt bra lov, helt klart ett utav det bättre - jag älskar påsklov - och jag kan inte påstå att jag vill tillbaka till skolan imorgon, men man kan inte leka sig igenom hela livet. Det blev ingen svenska gjord på lovet heller, men jag hinner, jag hinner allt, jag hinner livet.

Ett bra avslut

I fredagseftermiddag så liftade jag upp till Oscar och spenderade resterande tid av lovet hos honom, vilket kan ha varit det bästa beslut jag tagit. Så underbart att vara där igen. Helgen bestod utav skoteråkning, fiske, korvgrillning, kolbullegrillning, tårtkalas och en massa mys och bus. Helt underbart.

En nästan sommarlovsdag

Idag är varit en skön fredag, spenderade den i Järpen med en fin vän, klänning, årets första mjukglass och årets första dopp. Faktiskt två stycken om man ska vara petig.

Fotograf: Niclas
Och ja, det var lika svinkallt och plågsamt som det ser ut.

Avslutningsmiddag

Kvällen till ära var jag med på avslutningsmiddag med Skalstugan, kul var det och gott och kul att prova något nytt i matväg. Ska verkligen äta på den här restaurangen någon gång i sommar, Supper, så att jag kommer ihåg det.

I en snösoffa i solen

Jag och Agnes packade våra väskor med mat, ved och renskinn, drog på oss pjäxorna och började vår tur upp på fjället. Tanken var enda upp på Renfjället, meeeen hungern tog i överhand, dessutom hittade vi ett ganska bra ställe att hänga på. Man kan som inte klaga, bästavän, sol, renskinn på en snösoffa, kolbulle och pinnbröd.

Vi ville aldrig hem.

Fotograf: Agnes

Halv disco i bowlinghallen

På kvällen efter brädåkningen så blev det bowling eftersom Agnes inte vill sitta hemma.

Fotograf: Agnes
Bowling är fortfarande inte kul, men det är ganska skönt att göra saker man inte brukar med människor man inte träffar.

1420 meter över havet

Fick följa med bruden och hennes man och åka bräda idag, andra gången för i år och jag fick komma upp på Åreskutan och det var sol. Jag är nöjd för i år.

Fotograf: Oliver

Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

En solig ledig dag i Saxvallen

Min första helt lediga dag på påsklovet spenderades med frukost utomhus, chillande på ett renskinn i solen, fika utomhus, kasta lite frisbee, åka skoter med Sigge och Petter - lättast det bästa på hela dagen, kärlek till skoter - hem igen, käka lunch/middag ute och sedan var det bara att packa in i bilen och åka ner i civilisationen igen. Haft helt underbara dagar uppe i Saxvallen och det bästa var utan tvekan när jag fick sätta mig framför Petter på skotern, då insåg jag varför jag älskar att åka skoter.

Fotograf: Petter

Sista måltiden

Och så var det slut på jobb för det här påsklovet, nu väntas bara en hel veckas påsklov och förhoppningsvis sol på det. Trots att det kändes jobbigt att byta om till vit skjorta och svarta jeans när vädret såg ut som det gjorde så gick det bra, det var kul och nu är det över. Firades såklart med hotellmiddag och sista hallonmousse efterrätten.

Sista timmarna för den här säsongen

På detta sätt spenderades de sista timmarna (lediga tiden mellan arbetspassen) för den här säsongen, skidåkning ut på sjön - var det vattenskidor jag skulle tagit istället? - för att titta på när de avslutade fisketävlingen och chillande i solen uppe på fjället.
Vinnarna i fisketävlingen!

Räddningsuppdrag

När vi kom hem från kalaset så testkörde vi helikoptern han fick, vilket slutade i ett räddningspådrag då vi körde in den i trädet. Tur att man har en styvpappa som är villig att klättra i träd. Vi fick ner den tillslut och har film på hela händelsen, så det kan gå.

Födelsedagsfirande på påskafton

Det är sjukt, men idag blir den här plutten 18år. 18 hela år. Det är stort. Alla börjar bli så gamla nu. Grattis på din dag, hoppas att den blev bra och att du tar körkortet nu snart. Du är grym.
Födelsedagsfirandet firades hos hans mors stuga, i tre egengjorda soffor och ett bord och med en massa gott. Innan gottat fick vi grillade hamburgare och korv. Jag älskar grillat. När tårtan däremot skulle serveras började det regna, men händiga som dom är så satte vi upp ett tält över. Mys det blev.

Hela syskonskaran + en flickvän och pojkvän. Vi börjar bli så gamla nu.

En ledig långfredags förmiddag

När man är ledig från jobbet på morgonen så får man inte hotellfrukost, men frukosten hemma var inte speciellt dålig heller. Speciellt inte när man fick bulldeg till efterrätt.
Efter frukosten tog jag och lillebror på oss längdskidorna och körde en tur. Däremot blev den ännu kortare än sist..
Sist blev det grillparty och taklagsfest hos morbror, tyvärr kunde jag inte stanna tills det spåra men jag fick iaf god middag/lunch innan jobbet.

Påskkärrings besök

Efter jobbet bjöds det på fin, god och sen middag hemma, där efterrätten hamnade på vara tallrikar halv tolv. Innan efterrätten så fick vi besök av 5 påskkärringar som var på resa mellan gårdarna och såklart blev det ett gruppfoto. Nästan hela familjen, + fem påskkärringar då.

This is how we do it

Skärtorsdag i alla ära, vi klädde ut oss till påskkärringar och flög ut på kvasten när vi tog beställningen. Så firades min 50dagars.

Fotboll och bilkörning

Jag skulle boxas idag, istället drog jag och titta på U21. Varför måste det alltid hända något kul på tisdagar? Efter matchen körde jag upp till Saxvallen, och äckligt vad lycklig jag blev när jag såg snön bredvid vägen. Jag tror inte att jag vill ha sommar riktigt än. Nu väntas lite jobb innan jag kan ta påsklov på heltid.

En förmiddag på nya arenan

Idag fick PT-gänget testa på gymnastikhallen på nya arenan, as coolt ställe. Ibland skulle man önska att man blev gymnast istället för fotbollsspelare, eller varför inte båda eller allt. Tror jag testade på det mesta, insåg att jag är väldigt svag i mina armar och lärde mig att göra en framåtvolt på air track. Förhoppningsvis kanske man skulle kunna få åka dit igen bara för att få testa ännu mer.

Längdtur i snökaos

Dagens ansträgning blev en längdtur med lillebror, oturligt nog blir dom bara kortare och kortare, men det ska vi ändra på till påsklovet.
Baratvådagarkvarnu. Sistalovetbörjarsnart.
Det bästa jag vet är att ha flätor i håret för det betyder att jag är utomhus.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Sista praktiken för i höst

Idag var det dags för sista praktiken för i år och istället för klarblå himmel och gassande sol som jag hade hoppats på så var det smått ihärdigt regn. Inte lika nice. Men vad gör det när man har en rolig praktik som dagen till ära bjöd på människor från hela norden - förutom island då - som jobbade med godis = vi fick massa godis med oss hem. Sista praktiken är gjord och nu väntas 7 fredagar kvar - där endast 2 stycken faktiskt är lektionstid - tills jag tar studenten. SnartSnartSnart.

JOI-kval 2014

Efter en dag som spenderats med bästavän och jobbletning till sommaren så bestämde vi oss - eller hon drog med mig - för att göra något helt annat. Vi drog till Åre, hämtade upp hennes pojke och åkte och titta på JOI-kvalet.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

I'm slowly drifting, drifting away, wave after wave

I wish I could make it easy
Easy to love me.
Mr. Probz

Alsen vs. Ope

Dagen till ära spenderades tillsammans med Anna - oturligt nog blev det ingen torsdagsdejt med Isack och Backus eftersom vi inte hade något att fira - men jag och Anna hade det mys och kul med plugg, bilkörning, mat och såklart något med fotboll. Dagen till ära åkte vi till arenan och tittade på när två ur klassen mötte varandra i en träningsmatch. Vilket Per kom segrande från.

Stenbus och pojkflin

Lite fler bilder på mina småbröder sen i söndags. Sötisar.

Fotograf: Anders

Söndagsnöjen

Trots en ganska seg start på dagen blev den ganska händelserik och bra. Började med frukost hos farmor innan det blev dags för våffellunch - vilket jag inte åt och som jag bittert ångrar nu -, letade rätt på längdutrustning till Anders som hittade lego i pjäxorna - undra vem som varit i farten? -, åkter på en liten men dock läskig längdtur med lillebror och busade sedan med stenar och mina två lillebröder. Solen lyste på oss. Det är fint.

En solig ledig fredag hemma

I torsdags hämtade jag min nya kamera och passade därför på att inviga den på min lediga fredag tillsammans med min lillebror. Busfröet mitt.

6 från Mars

Bild 1: Firade Majas födelsedag med hemmagjord sushi.
Bild 2: Myste med Lovisa med kakor, mango och varmoboy med minimarshmallows.
Bild 1: Buste och byggde torn med mini.
Bild 2: Fick god-tårta på skolan.
Avslutningsvis två bilder på Åreskutan.
Bild 1: På bussen påväg hem.
Bild 2: Springtur med lillebror.