| Dagen

Dagen före Doppardan

Imorgon är det julafton, och idag har varit en väldigt produktiv dag. Det började med att jag steg upp klockan fem och åkte på jobbet för 8 timmars jobb. Det var en bra morgon på jobbet. När jag kom hem satte jag och Anders igång att städa. Det tog lite mer än två timmar, jag och Anders ska nog inte jobba på hotellstäd. Men det behövdes verkligen städa, sa att vi skulle göra det efter jag kom hem från Gotland. Var ungefär 4 månader sen. Efter städningen åkte vi vidare till Mimmi - minimans namn för hans mormor -, där det bjöds på mat och glass - viktigt enligt miniman. 
Då det slog läggdags för minibror och vi åkte hem, sprang jag och Anders över till farmor&farfar och klädde julgranen där med kusinerna. Som tur var blev den granen också snygg. 
Sedan var det bara dags att gå hem och slå in ex-antal julklappar i mitt nystädade - och nyjulpyntade - rum. Och jag ska inte ljuga, det är inte mysigt att slå in paket från endast lyset från några ljus och julmusik i bakgrunden. Eller första paketet var det. Sedan blev det på med lyset och skynda sig att slå in alla andra 17 paket innan man hann lessna på julmusiken. 
GOD JUL 

Kommentera här