Kosläpp på Åre Bondgård

1. Spenderade hela dagen på gården, med Öppethus, fika säljning och kosläpp. Mys. Men kallt.

2. Fick träffa Niclas, blev till och med så glad att jag började gråta.

3. Träffade även Måns som jag inte träffat/pratat med på ungefär ett år.
Kul med spontana träffar med gamla klassisar, ungefär som i onsdags
när jag träffa Elias på krogen. Det var inte igår kan man säga.

Dagen full med förberedelser

Blev utmanad att säga tre positiva saker varje dag i en vecka, så nu kör vi igen.

1. Fick åka fuling hem med Elias
2. Fick våfflor och nybakta bullar - bulldeg - till frukost.
3. Trots kallblåsten så gick jag i shorts hela dagen.
Myste såklart med Elias också. Tre månader nu.

Dagen efter

En solig och varm trött-dag spenderades med att tvätta, hur kan man ha så mycket kläder? Tog en promenad till skolan, insåg att ens cykel är borta - igen -, jag ska sluta cykla, spelade gris och fotboll med några, gick hem, köpte sallad och vattenmelon, vi satte oss ute på en filt utan kläder och åt. Mums. Efter det tog jag bilen hem till papí, stannade i matmar och fick världens lust att åka på roadtrip, sommaren kommer bli så bra med dig älskade vän.

28 maj

Sista "riktigt" skoldagen, sista massagelektionen gjord, egentligen sista lekitonen på InnerJoy för hela livet. Sjukt. På lunchrasten blev det såklart gris, kommer sakna det så sjukt mycket efter studenten, det är bland det roligaste som finns. Efter den hårda eftermiddagslektionen följde jag och Anna med Emma hem och började fixa med flaket, det börjar bli bra, men fortfarande mycket kvar.. Tur att vi började en vecka innan och inte kvällen innan känner jag iaf. Bilder därifrån kommer efter studenten, vill ju inte visa något i förväg, utan det får bli en överraskning.
När vi dom hade målat tillräckligt länge = Amanda fått gula fingara, Anna gula knän och Emma gula fötterna, ni kan ju undra hur vi målar? Så åkte vi vidare in mot stan för förfest med klassen innan utgång. Det blev en bra utgång som slutade med att vi satt fyra stycken i mitt badkar halv fem på natten. Lite trångt kan man ju säga att det var. I sommar får det bli ännu längre nätter, nätter där vi är ute när solen går upp igen.

Tisdag 20 maj

Andra dagen i London, började med frukost halv nio, sedan några tävlingsregler för veckan och direkt vidare mot Oxfordstreet och Primark, där vi har spenderat den största delen av våra lediga shoppingstunder. Bilden ovanför är tagen efter första besöket där vi alla kom ut med påsar - i olika storlekar - förutom Per då, och Edvin som bara köpte en keps som han satte på huvudet.

Efter förmiddagen på stan så skyndade vi oss hem för att lämna påsar - tack för det - och sedan vidare med tunnelbanorna till dagens aktivitet, ett besök på Chelsea fotbolls stadium Stamford Bridg. Lite kul att jag insåg var det va vi skulle på när vi väl kom dit. Verkligen hur coolt som helst att se och besöka, trots att man inte är speciellt intresserad.

Niklas bar till och med en Chelseatröja dagen till ära.

Klassen i hemmalagets omklädningsrum, man kan ju undra varför inte alla hem-omklädningsrum ser ut så, jag vill också ha.

När vi var klar med fotbollsbesöket blev det lite mer shopping, om jag inte minns helt fel, även lite klädombytning och uppfräshning innan vi gick vidare för middag tillsammans med hela klassen + lärarna.

Middagen avslutades och tillbaka på hotellet där folket dök - oplanerat - upp i mitt och Emmas rum, som senare slutade med massa drickande, spelande och sängförstörande innan vi beslöt oss att gå vidare ut på Londonsgator för att leta efter något annat ställe att hänga på.

Match mot Tigerbruds

Mina bleka ben verkar dock inte vilja få någon färg på sig, blir nog barbent resten av livet nu.
Fotbollsmatch igen, denna gång mot mina brudar, oturligt nog åkte vi på en förlust men vi lyckades ju hålla det tills tio minuter kvar, vilket var osis. Jaja, vi vinner mot dom i höst. Jag fick spela ute - det är lite hemskt när man är mindre nervös av att stå i mål än att spela ute -, spelade hela matchen - WOW! - och fick som tur va ställa mig i målet när det var fyra min kvar, och sista låten dom spelade innan matchen var Bad, snacka om att jag blev pepp då. En match kvar innan ett mycket längre uppehåll en vanligt. SNART ÅKER VI AGNES!

DM på Hofvallen

Bild på mig; Fotograf: Vicky

Idag var en dag i repris, fint väder, Hofvallen, funktionärer och längdhoppgrop. Idag var dock en mycket roligare dag än förra året, det blir roligare med en kamera. + Jag har fått ett blåmärke ovanför rumpan av höjdhoppsribban och jag lyckades hoppa 4m prick i längdhoppgropen samt bränna mina kinder. Tumme upp på det. (Y)

Fotograf: Igor

Fotograf: Anna

Och Igor lyckades hoppa över hela hoppgropen och in i fotbollsbåset. Eller?

Måndag 19 maj

Bilderna är fotade av väldigt många olika (dock mest mig och Vicky).
Första dagen på vår Londonresa kan beskrivas med dessa ord;
Hänga på en flygplats, flyga, fula sov bilder, happy meal, rosa uggla, ännu mer flyga och fula sovbilder, åka minibuss i flera timmar, bli svinhungrig, byta om, dela upp klassen, promenera, vara lycklig, leta efter mat, hitta en mysig pub, gå in, beställa in svensk cider, beställa hamburgare och mackor, ge hälften till Edvin, njuta av stället, gå ut, hitta fontäner som lyser färg, fotas och fota, skratta, gå hem, gå in i en lyktstolpe, lägga sig i en hotellsäng och känna att det blev en lyckad första kväll i London.
Sedan låter vi bilderna tala för sig själv.

Grattis mamma på morsdag

Resten av helgen har spenderats med att vila, hur kan man vara så äckligt trött? Lördagen spenderades hemma hos Anna och Elsa, där vi mest bara tittade igenom alla bilder som tagits under de senaste fem dygnen, sov i sängen framför en film och väntat på pizza, trodde att jag skulle pussa killen när han äntligen kom med dem. Så äckligt jävla gott med pizza.
Idag så begav jag mig hem till mamma för att fira morsdag med henne, upp till mormor för mat och fika - kärlek till potatismos och schnitzel, har längtat äckligt mycket efter hemmalagad mat. - sedan begav jag mig ner till Såå för att hälsa på farmor, farfar och token. Roligt nog hade pappsen och Therese också lyckats tagit sig hem, blev lite fika där med innan jag rullade bilen vidare mot Östersund igen.

Imorgon är det måndag, ny vecka, det här blir bra. Låt mig bara få sova lite också.

I say we lose control

Nu är jag hemma igen. Efter en awesome resa till London - återkommer om den i några fler inlägg snart - och en stressig balförberedande och sedan en bal som jag skulle vilja göra igen. Den tog slut för fort. - Bilder därifrån kommer också snart. - Sånt är livet, är som sagt hemma igen, även om jag frågade mig själv på krogen efter balen varför jag inte stannade kvar i London. Men får åka och hälsa på Elin i Köpenhamn istället, gud vad jag saknar den kvinnan nu. I NEED YOU

Aja, det jag ville ha sagt med det här inlägget är iaf att jag har haft det så äckligt bra i London med klassen, jag behövde åka bort, jag älskar att resa och jag älskar att vara hög på livet. Ni ser ju tillochmed på bilden hur äckligt lycklig jag är. Nu är det bara två veckor kvar dessutom, det här är sjukt.
Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

We danced with monsters through the night

Bilder från 13 november 2010
Shit, nu är det snart dags. Om några ynka timmar kommer jag och min klass befinna oss på flygplatsen och börja vår resa till London. Förhoppningsvis kommer det även vara lite grönare och bättre väder än sist jag var där, hoppas jag och att jag kommer få se London på ett annat sätt. Det här blir bra, spendera några dagar utomlands - äntligen! - med min klass innan vi kommer skiljas åt, typ för föralltid. Sjukt. Men vi är inte där än, först leva livet i en ny stad tillsammans.

Seriepremiär

Bild från 1 maj, Ope - Offerdal
Idag hade vi seriepremiär, jag stod i mål, jag höll nollan, jag fick en extrem adrenalinkick och jag gillar att stå i mål när ingen har någon förväntning på mig.
Vilket betyder att jag ska spela ute nästa match.

Nu är vi alla stora

Idag blev det dags för födelsedagsfirande och tårtkalas igen, denna gång för min lillebror som blir stor idag. 18år. Men du kommer alltid vara min lillebror, och tur är väl det. Jag älskar dig faktiskt, trots att jag oftast är grinig och sur på dig, så är jag glad att ha dig som bror.

3 positiva - 16 maj

Då har jag kommit till sista dagen av 3 positiva saker med dagen, och de tre positiva med dagen får bli dessa;

- Klev upp tidigt på en ledig dag för att få hålla i ett pass och träna.

- Spenderade dagen på stan och hängde med sköna tjejer, bland annat Anna, Britta och Josefine.

- På kvällen hängde jag i lägenheten med några skönisar ur klassen, innan det blev utgång - inte lika lyckat -
och sedan spenderade resten av tiden i en bil. Jag måste åka på road trip något.

3 positiva - 15 maj

Fotograf: Anna

- Cyklade till skolan i sol.

- Spelade vollyboll med fotbollarna.

- Jobbade i 8 timmar, pengar är behövligt.

+ En mini, jag åt micromackamedost, så underbart gott och länge sen.

3 positiva - 14 maj

- Under två veckor i maj fylls vägen utanför Gamla Teatern i Östersund med massor av människor, gamla och nya bilar samt mängder med finklädda studenter som ska ha den efterlängtade studentbalen. Jag och Anna tog tillfället i akt och ställde oss i folkmängden för att se ifall det var några vi kände, samt bli ännu mer sugna på vår egna bal som är om ynka 9 dagar.

- Vi hann se två - en stilig Igor och en glad Joel - innan vi bestämde oss för att ta bussen upp till mig där vi lagade kycklingwok och ris - äckligt jävla gott.

- För att sedan lägga oss i soffan för att titta på Bondgården, kärlek till filmen trots att jag somna. Den är bäst

3 positiva - 13 maj

Jag fick B i svenska. Absolut det bästa med hela dagen, nu kan jag slappna av igen.

- Hade sushi-dejt med Isack och Micke, väldigt intensiv, men mysigt och gott. Och dyrt.

- Jag fick spela fotboll. Kärlek.

3 positiva - 12 maj

De 3 positiva från denna dag är;
- Vi hade mösspåtagningscermoni imorse - tio över 8, har aldrig börjat så tidigt någon gång på tre år
och det var egentligen helt onödigt, meeen nu får vi ha mössorna på oss, weei.
- Slappaste skoldagen - okej, vi gör aldrig något jobbigt på skolan -, halva dagen (förmiddagen) spenderades
med att spela gris och den andra halvan hade drickprovning och vett och etikett. Tufft liv.
- Efter skoldagen gick jag och Anna och köpte kulglass och satte oss i solen på torget medan de andra hade matte. Skadeglad.

3 positiva - 11 maj

- Jag har äntligen en fungerande cykel igen, kärlek.

- Jag tog mig ut på en timmes promenad/springtur med "lillvovven".

- Jag fick busa hela dagen med miniman.

Tillbaka till minibror

En utomhus-busig dag med lillebror.

3 positiva - 10 maj

Jag blev utmanad - på facebook - att skriva 3 positiva saker varje dag under en hel vecka. Men tänkte att jag lika gärna kan skriva det här, däremot kommer jag inte utmana någon vidare utan gör det bara för att visa - mig själv - att jag har ett ganska bra liv.

- Jag hade en grymt rolig kväll på krogen (det borde gillas, vi var ju kvar efter tolvslaget)
eftersom jag träffade så många sköna människor som man inte träffat på ett tag
= många kramar = Amanda gillar kramar.

- Jag fick vakna upp bredvid den jag gillar.

- Jag spenderade kvällen med familjen framför ESC och en massa gott.

Nu är det bara 6 dagar kvar.
Söt minin.

Nedräkning

Min fina kusin och hennes man på hennes studentbal. Jag vill också vara så fin när det är min tur.

Idag är det bara en vecka tills betygen ska vara satt, två veckor kvar till min studentbal och om fyra veckor så har jag tagit studenten och sitter i en bil påväg här ifrån. Det är inte långt kvar längre. Kommer bli så fruktansvärt kul och bäst.

Födelsedagsfirande

Fotograf: Mamma
Igår fyllde farfar 70år och idag passade jag och mamma på att åka och hälsa på och gratta honom. Fick dessutom träffa min andra familj efter två/tre veckor då de har hängt på Mallorca, gud vad mysigt det var att krama om minin igen.

Första delen av Maj är dessutom väldigt intensiv när det gäller fördelsedagsfirande.
5 maj Bror
6 maj Farbror
7 maj Farfar
8 maj Syster
11 maj Mormor
12 maj Faster
15 maj Styvpappa
17 maj Bror

Typ kan dom inte klumpa ihop sig lite mer? Jaja, det är som gott med tårta och Grattis till er alla, speciellt till Ada då det faktiskt är hennes födelsedag idag.

Under vattnet

Ännu en rolig morgonlektion som denna gång spenderades på badet med fotbollarna. Askul, kärlek till att bada. Efter att killarna stack hem så stannade vi tjejer kvar och började leka med min mobil under vattnet. Än så länge verkar den dessutom klara av att bada med. Win.

Göm, Skrik, Skjut

När man inte har något bättre för sig så spenderar man lektionen på laserhallen. Roligare lektion.

Frukt och Harry Potter-maraton

Det bra med att röda dagar ligger på en torsdag är att fredag blir en klämdag, detta tog jag tillvara på, på bästa sätt, nämligen ett Harry Potter-maraton med bästa Agnes och med en massa frukt. Däremot insåg jag inte hur lång filmerna är, fören nu, vi har tittat hela dagen - bortsett från en tur till Lundhags där en träningströja fick följa med mig hem, Amanda hjärta träningskläder - och vi har fortfarande bara kommit till halva fyran. Jaja, någon gång hinner vi väl se de andra också.

Mysigt och skönt var det iaf.

6 från April

Bild 1: Party-Agnes och Oliver.
Bild 2: Påskfirande på jobbet.
Bild 3: Chilla på renskinnet
Bild 4: Åka längdskidor på sjön, vattenskidor?
Bild 5: Från Valborg!
Bild 6: Första och sista gången jag fick åka skoter med bror för den här säsongen.
Saknar det redan.

Valborg 2014

Så här spenderades första delen av min Valborgskväll, köttgrillning med tre fina tjejer, sedan blev det lite chill pratande med några från klassen innan vi drog oss ner till krogen där hela kvällen spenderades med Anna, och senare med Igor också - gud vad jag saknar ettan ibland. Återigen var vi först in på krogen på Valborg och vi såg ingen brasa men det gör inget, jag hade en sjukt rolig kväll och natt ändå, och jag fick gå hem med min.