| Trips | Träning

Lidingö Tjejlopp

Sådär, då var man hemma efter ett mycket snabbt besök i Huvudstaden - eller tekniskt sett i Södertälje, Lidingö och på tågstationen. Förlåt Elin, det här är de enda bilderna jag lyckades skrapa ihop - blir så när fotograferna stannar hemma - men jag hoppas ändå du lyckades ta fler än mig. 
SJ svek mig inte, jag anlände till Södertäljes tågstation en minut i tolv. och när jag klev av undrade jag vart jag hade hamnat. Haha, som tur var räddade Petrus mig och vi åkte hem till honom, väl där blev det massa prat om i somras vilket resulterade att vi inte somnade fören sent - standard Gotland. Väl på morgonen så hämtade kusinen upp mig och vi + pappachaufför åkte upp mot Lidingö för att springa Lidingö Tjejlopp. Sista loppet för mig för att klara Tjejklassikern.
Bild 1: Taggade tjejer innan loppet.
Bild 2: Redo för start, dom spelade dessutom bästa Bad-låten på min startgrupps uppvärmning.
Redan då kände jag att det här kommer bli bra. Och kul. 
Bild 3: Jag i mål. Lyckligare brud. Äntligen klar med Tjejklassikern.
Blev dessutom intervjuad när jag kom i mål, bland annat om hur jag skulle fira Tjejklassikern - genom att åka tåg upp till Åre - och vilken låt jag lyssnade på - bästa slå mig hårt i ansiktet. Efter loppet kallade han mig Helena - gotlandsyndrom - och dom spelade upp låten på högtalaren. Så enklet gör man Amanda mega lycklig. 
 
Bättre låt när jag började springa, bästa låten när jag kom i mål. Bra avslut på ett roligt år fylld med olika tävlingar, är riktigt glad över att jag och Sara bestämde oss att vi skulle göra det här förra våren. Om ni funderar på att göra det - gör det - och om ni inte funderar på att göra det - gör det iaf. Dra ihop ett gäng och kör, så fruktansvärt kul. Och jag har redan bestämt mig att innan jag dör så ska jag har gjort en Svensk Klassiker. Men då ska jag träna till det också så att mina tider blir något bättre.
Eftersom det inte blev att se någon fotbollsmatch med Superturken, så åt jag Biff på planka - påminna mig om Gotland - samt tittade på matchen på tv:n - påminna mig om askim
Efteråt spenderade jag och Sara de närmsta tre timmarna på tågstation, genom att kolla i alla affärer som fanns, sitta på Starbucks x2 och äta glass på donken. 
Sedan blev det dags att ta nattåget upp till Östersund igen, liggvagn - bästa sättet att sova på - och jag varken glömde skorna eller jackan den här gången. Bra resa. 

Kommentera här






Kommentarer


Elin Victoria

Du har inget att säga förlåt för, jag plockade inte ens upp min kamera ur väskan i helgen! :( hahah!!

Svar: men Elin, illa av dig! :OO ville ju se ;(
Amanda