| Gotland

Tolfte Augusti

Jag och André fick återigen ha en ledig dag tillsammans, eller jag fick vara ledig och han fick ha sovmorgon. Vi tog iaf tillfället i akt och hängde med hans kompisar - som jag förövrigt hängde mer med än vad André gjorde. Det är ju trevligt att ha några att hänga med när alla andra jobbar. Åter till dagen. Vi hoppade in i bilen, hann inte så långt innan vi insåg att vi var hungriga, Sibylla till vår räddning! 
Sedan fortsätte vi vår biltur till södra Gotland, eller nej, det blev ju inte så, utan vi hamnade på Kneippbyn istället, rodde båt, körde radiostyrda bilar, hängde i Pippis hus, åkte en larvbergochdalbana samt åkte massa vattenrutschkanor! Hade faktiskt riktigt kul med dem och för en gång skull "badade" André! Däremot så blev det jävligt kallt efter ett tag så vi styrde bilen mot Visby igen. 
Väl tillbaka på kända marker så fick jag och André med oss boysen - Philip och Jesper - att åka tåg, äntligen säger jag bara, vilken lyckans dag vi fick. Så vi hoppade på tåget, åkte runt i lilla Visby och lyssnade på Gotländsk historia på gotländska. 
Turen åkte även förbi jobbet!
Efter tågturen så var det bara att inse att klockan närmade sig fem och det var slut på det roliga (för André) så vi traskade vidare mot jobbet. 
Sen åkte jag hem - otroligt! - hängde med Agnes, tror att vi kikade på film, eller jo, det gjorde vi. Efter ett tag så fick jag med henne ut för att hänga med mina kompisar, vi åkte och hämtade boysen igen och körde ner till Trossen där det blev middag. Fint
När middagen tog slut och alla gäster försvann så drog vi med Erik och André för lite fotbollsspelande i mörkret innan jag skjutsade hem alla igen. Sådär mysig och fin en ledig dag kan spenderas. 
 

Kommentera här