| Lists

En plats jag gillar att vara på

Det finns många platser jag gillar att vara på, tillexempel i skogen, på fjället, på stranden vid havet, på sjön, på gymmet, på dansgolvet och överallt där jag får vara i min pojkväns famn. Men om jag ska välja en specifik plats, som faktiskt bara finns där och inte kan vara lite överallt som tillexempel ett dansgolv.
 
Så är det hemma hos min farmor och farfar. Hos dem känner man sig alltid välkommen, alltid ompysslad och alltid efterlängtad. Oavsett om jag var där dagen innan eller om det var ett halvår sedan. Det är dessutom där man får äta tillsammans med alla släktmedlemmar från pappas sida, vilket kan vara bland det mysigaste jag vet. Om det inte är någon middag för släkten så kan man alltid ligga på sofflocket och sova, äta våfflor eller pannkakor, titta på tv eller bara prata om allt mellan himmel och jord med farmor och farfar. Man känner sig lugn, och alla måsten försvinner. Dessutom när jag blir farmor - eller mormor, om jag nu blir det - så skulle jag vilja bli som min farmor. Så en plats jag gillar att vara på är hemma hos min farmor och farfar. 

Kommentera här






Kommentarer


Johanna

Världens bästa plats att vara på, du har rätt i alla ord du beskriver det med!! <3

Svar: Det är ju verkligen så det är att vara där, skulle verkligen vilja vara där nu efter jag pratade med er! <3
Amanda