Nästan vegetarisk paj

Av någon konstig anledning så sa jag frivilligt att jag skulle laga mat ikväll. Sagt och gjort - efter fyra timmar i bilen på jobbparkeringen - så handlade jag och började laga mat. Vegetariskpaj med spenat, tomater och sparris. Däremot så var det ju ägg i, så helt vegitarisk blev den inte. Dessutom så stod det att man kunde servera med lax, så köpte rökt lax, så gick det med den vegetariska måltiden. Men den vad god iaf. Tyckte jag.

Next top; Justatind, 738 meter över havet

Idag tog vi tag i långturen. Tur med vädret hade vi, och jag har bränt min i ansiktet. Första gången jag fått färg den här sommaren, weei. Dessutom kände jag hur otränad jag är, kan kanske också ha och göra med att jag börjar bli sjuk. Hoppas lite på det sista, fast egentligen mer på det första, om jag är otränad kan jag träna, om jag börjar bli sjuk så kan jag inte ens det. Jaja, trevligt men jobbigt. Jag ska inte ljuga. Får skylla mig själv när jag knappt tränat den här månaden. Efter nästan 12km och 607 meter i fall höjd så tog vi oss tillsist upp på toppen.

Nattur till Smørdalskammen

Hämtade pojken efter han slutade jobba och åkte mot ännu en topp. Två toppar nu, bara åtta kvar.
Hade fixat fika, räkmacka, men med kräftstjärtar istället. Gott.
Sen kom det lamm på besök. Som alltid när vi fikar ute så är det kallt, så vi skyndade oss ner igen.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

'Cause I just wanna look good for you

Efter en spontan jobbkväll - det är kul att jobba kväll här - så var det magiskt när jag steg ut från hotellet. Jag menar verkligen wow-magiskt. Så åkte hem, frågade en sovande pojke om han skulle med, han svarade nej och jag tog kameran och åkte. Och åkte. Tills det magiska försvann, blev arg, stannade och tog några bilder och åkte hem igen. Med lite kontrast-ökande så blev dom bilderna också bra, men inte alls lika magiskt som det var innan bilderna togs. Att man aldrig kan nöja sig.

He left before the day had woke

Några fler bilder från nattgolfen den 22 juli, har lite svårt att förstå att bilderna är tagna halv 4 på natten.

Soluppgångsgolf, del 2

Och så här såg det ut när solen gick upp. Vad solen gör det fint. Vi landade dessutom hemma runt fem, käkade chokladfondant - så gott - och sen begav jag mig till jobbet. Men det gick ju bra det med. Och dom får mig att må så bra mina bröder, den tredje killen också. Tråkigt att dom åker hem så tidigt.

Nattgolf, del 1

Vi kom ut till första hålet klockan tolv. I bakgrunden ser man solen, så ja, midnattsol var det, men efter jag tog bilden så gick den ner så det blev bara nattgolf. Efter två timmar såg vi däremot solen igen, men dom bilderna visar jag i ett annat inlägg. Och det gick väl nästan förskräckligt dåligt för dem allihopa, men det var mysigt att få spendera lite mer tid med dem, trots att det var mitt i natten och alla var nog lite för trötta.

Bröderna på besök

Och så kom bröderna på besök. Vi tog ett säkert kort och bjöd på tacos, jag har saknat dig(tacos). Och dom förstås. Följde med och tittade när dom spelade golf första dagen och andra dagen så jobbade jag och sov bort den, som tur var åt vi middag på jobbet tillsammans innan vi gick ut och körde nattgolf. Busigt när man ska jobba frukost dagen efter.
Och kocken serverade oss.

Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Your world's not all it seems

Lite fler midnattsolsbilder, det var häftigt att det såg ut så här under hela tiden vi spela.

Världens bästa pojkvän

Den där dagen man inte mår så bra, och så tar han ledigt bara för att kunna hålla om dig när du sover och sedan överraska dig med picknick ute i regnet när du vaknar. Fan vad jag älskar dig.

Tioårig bröllopsdag

Väl hemma igen blev det middag på hotellet, tre-rätters idag igen. Mums. Mamma och Björn firade tillochmed bröllopsdag, kanske 10-års bröllopsdag tillochmed, sjukt. Gillade dessutom att jag kunde äta samtidigt titta när baben jobbade. Fast, det är bättre när han sitter bredvid mig. Efter middagen så åkte vi till bowlingbanan och körde en vända där innan dom stängde. Jag förlorade såklart. Blev en bra sista kväll.

Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

Next stop, Reine

Påvägen hem tog vi en tur via Reine där vi åt lunch, klockan halv fem och såklart blev det en massa foton.

En tur till Lofotens ände

Det blev en liten tur till Å idag istället, och det såg ut som allt annat här. Fjäll, hav och natur. Men det är fint, Jag trivs bra med den här utsikten.

En snabbis på Vikingamuseet

Tanken var att vi skulle ta oss till Å, men efter en för lång lunch blev vi tvugna att åka tillbaka hem och lämna Erik på jobb. Istället för västerut tog vi oss österut och stannade först på Vikinga museet en snabbis, fick se stora grisar, titta lite snabbt på vikinga prylar och köra kuddkrig mot Björn. Såkul. Sedan begav sig bilen till Svolvaer där det blev middag innan vi åkte hem igen. Så mysigt med besök.

Midnattsolsgolf

Blev en tur med midnattsolsgolf, kan ha varit bland det vackraste jag varit med om, så därför kommer det komma fler bilder. Lite trött var man dock när mobilen ringde och det var dags att kliva upp när man precis kom hem, som tur var det falskt alarm så jag fick sovmorgon. Men att vara vaken i ett dygn är jobbigt numera, jag  tror att jag börjar bli gammal.

Middagsbjudning för la madre

Efter jobbet så hämtade vi upp mamma och Bjørn på flygplatsen, och vad passade bättre en solig dag som denna än att bjuda dom på middag, tre-rätters. Det är tur att man har en kock som vet hur man lagar mat och säger åt en vad man ska göra. Och det blev gott.
Har haft på mig shorts en gång till den här sommaren, win.

På marknad i Ballstad

Efter jobbet idag - påminn mig också att man måste sova fler än fyra timmar om man inte bara sover en timme. - så åkte vi till en liten marknad. Såklart köpte jag något - dock inget till mig själv -, om man bortser från dom ätbara korvarna och dom kommer Erik också hjälpa mig att äta upp, och mat räknas inte som slösade pengar. Åt även sejburgare, men måste erkänna att hamburgare på köttfärs är godare.

Holding on to what we used to be

Sådär, då sticker vi ut och hoppas att få dansa.

Skrik at du er bare min

Igår kändes till och med som en sommarnatt här uppe. Ge mig fler såna kvällar, eller nätter.

Bowling till mitt i natten

Bejben bestämde att vi skulle bowla, så då var det bara att hänga med. Fick ju iaf använda min hitills oanvända byxdress och slå en strike det första man gjorde, sedan gick det väl utför. Men det var trevligt och kul och jag fick lust att dansa. Ibland ska man inte bo här.

3 små rätter

När jag lagade mat åt kocken, vegetarisk lasange. Dock så kom han och räddade upp det hela, men jag lagade det mesta själv åtminstone. Salladen var faktiskt supergod om man får skryta.
Jag plockade fram lite råvaror som mannen skulle laga mat på, och han sa att "Det här kanske blir din favoriträtt nu", och jag tror det är sant. SÅÄCKLIGTJÄVLAGOTT var det. För er som inte ser vad det är så är det avokadefylldkyckling med råkostsallad och persiljerot i kokossås. Agnes, här har du din nya kycklingrätt.
Bebo sa att det var hans tur att fixa kvällsfika, det jobbiga är att vad han än gör så gör han det så bra. Typ i stil med perfekt, tror ni inte jag får lite prestationsångest över att leva med mysfixaren. Men jag älskar honom, så mycket.

Middag i en källare

Middag igen, idag hos nästa kock i ordningen. Och det var supergott, den gröna rullen var mums. Och kocken är smurfen. Jag gillar att vara kompis med kockar. Och vi kom hem strax efter ett. Kul att jobba frukost.

Kärleksfull kvällsfika

Det bra med att fylla år är att man får äta tårta under en veckas tid efter utan dåligt samvete. Det är dumt att kasta mat. Inte för att jag någon gång har dåligt samvete av vad jag äter, mat är till för att äta och njutas. Sötaste faten hittade jag på blomaffären här och jag kan äntligen dricka favorit-teet, tack mamma!

Topptur 1 av 10

Fick ett kort på att man ska bestiga 10 olika toppar i födelsedagspresent av Erik. Solen, och den lediga dagen gjorde att vi bestämde oss att gå ut på den första. 9 kvar. Tur att dom inte är så höga. Och första dagen man kunde ha linne på sig utan att frysa. Kommer vara blekare än förra sommare.
Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

Min 21årsdag

Min första lediga födelsedag på länge, och den blev hur bra som helst. Gröt och tårta till frukost samt paketöppning med mamma och Björn på paddan. Dom hade till och med skickat upp paket till mig, blir ju tårögd. Sedan blev det en tur till golfbanan - att jag frivilligt spenderar min födelsedag på golfbanan -, efter det åkte vi till Svolvaer där det blev middag och sova på hotell. Tack för dagen my love. Synd bara att jag inte fick till att säga hej till alla i Såå. Jag gillar er. Undra vart jag ska fira min födelsedag nästa år.

Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

När du vill vara kärleksfull tillbaka

Om du bara visste hur mycket jag tycker om dig.

8 från juni

Bild 1: Två av mina favoritkillar.
Bild 2: Avslutning på studentdagen, alla studenter samlas på trappan.
Bild 3: Ägget ville inte knäckas..
Bild 4: Ibland kan jag också laga mat
 Bild 5: Lyckan när du äntligen kommit igång med träningen igen.
Och att gymmet har världens lekhörna!