| Lists

Året 2016

 
 
Beskriv året med tre ord.

Barfota, illaluktande fötter och resande

 

Bästa köpet?

 Alla flyg och tågbiljetter

 

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?

"All I wanna do" Lyssnade på den hela sommaren. Skalstugan och Cassandra. 

 

 
 Vem har du umgåtts med mest?

Skulle nog tippa på Agnes, trots att vi inte spenderade någon tid med varandra under två månader i somras.
Däremot innan och efter har vi spenderat tid ihop.

 

Har du haft ett förhållande under 2016?

I början

 

 

Vart reste du under 2016?

 Det började med att jag i slutet av januari tog med Agnes i 36 timmar till Trondheim, bara hon och jag. 
Därefter åkte jag och Anna på våran Europa-trip i maj, Köpenhamn, Berlin, Prag, Wien, Budapest, Brac och Venedig besökte vi denna tur. Hann vara hemma i någon vecka innan jag drog på en trip i södra Sverige där jag spenderade lite tid på dessa ställen, Stigtomta, Alligsås, Ängelholm, Båstad, Liseberg, Fjällbacka och Lunger. 

 

Sista resan jag har tagit i år var till Australien. Men med en mellanlandning på tre dagar så får även Bangkok räknas och även dom 28dagarna vi spenderade i Indonesien, på Bali och Flores. Här i Australien har jag hunnit med Darwin, Cairns, Port Douglas, Townsville, Brisbane, Surfers Paradise/Gold Coast, Byron Bay och sist men inte minst, Sydney.

 

Så i år har jag rest extremt mycket. Men jag älskar det. Och jag känner fortfarande hur mycket platser det är kvar att besöka.  

 

Vad var din största tabbe 2016?

 Att jag förstörde två mobiler på ett år och har varit tvungen att ha Iphone i ett halvår. Har fortfarande inte lärt mig den. 

 

 

Vilka ser du som de största händelserna under året?

Att jag faktiskt följde med Agnes och grabbarna till Australien för ett år.

 

Har du blivit bättre på något?

 Att känna ett inre lugn och bara stanna upp och njuta. 

 
 

Vad var extra dåligt med året?

 Att det slutade fungera mellan mig och Erik. För även om mitt år efter det (och innan) har varit jättebra, och att jag inte ångrar att det tog slut eftersom jag då inte skulle ha upplevt allt jag har upplevt. Så är det ändå tråkigt att det inte fungerade längre, eftersom jag trivdes bra och hade kul med honom. 

 

Vad var extra bra?

Alla mina resor, nästan speciellt min resa genom Sverige. 

 

  

Lärde du känna några nya människor?

Ja, har nog aldrig lärt känna så många nya människor som i år. I början var det alla nya människor på Copperhill, Rolli och Rahman på språkcafét, där efter blev det Henry från Storbrittanien på ett dansgolv i Prag. Alla Felix underbara kompisar när jag hälsade på honom på midsommar. Cassandra, Acke och Stina uppe i Skalstugan och mina fina Bali-vänner när vi spenderade en månad där, där är Ebba, Annika och Jonatan också inräknade. Och nu alla underbara människor här i Australien. Vilket börjar bli några stycken. 

 

Sedan ska vi inte glömma bort den personen som jag faktiskt numera har som rumskamrat som jag också lärde känna i år, Hjalle. 

 

 

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Jag reste till Australien för att spendera ett år ifrån min familj. Körde tågluff i Europa, vilket har varit min dröm i x-antal år nu. 

 

 
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

 Att min underbara farmor fortfarande finns här med oss. Det är med lätthet det bästa med i år.

Och att jag har fått en till liten underbarlillebror.

 
 

Vad var din största framgång på jobbet 2016?

Uppdraget jag fick på Skalstugan och att dom även tycker jag är duktig här i Australien.  

 

 

Största framgång på det privata planet?

Att jag har slutat blivit rädd för kackerlackor, dom är överallt här. Och spindelrädslan är väl också lite halvborta. Med viss öppenhet för räddsla, beroende vart och hur jag ser dom. Jag kan fortfarande inte mörda dom, och jag vill inte ha dom i rummet. Och när dom överraskar mig blir jag fortfarande rädd, eller äcklad, oklart vilket. 

 

 

Vem saknade du?

Min miniman saknar jag varje dag jag inte är med honom.
Och jag längtar tills jag kan få busa med honom igen. 
Och för tillfället kan jag inte neka att jag saknar Anders och alla våra promenader med vovvarna.

  

 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

 Vara mer närvarande här och nu, inte vad som ska göras eller hålla på med mobilen för mycket.

 

 

Tror du 2017 kommer bli lika bra?

Säger som förra året; Det ska bli bättre, alltid bättre. 

 

Vad kommer du sakna från 2016?

Midsommaren var en höjdpunkt. Kanske att jag inte kommer hänga något i backen det här året.

 
 

Vad önskar du att du gjort mer?

Spenderat mer tid med min familj.

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

I år får det nog bli flyg och tågbiljetter. 

 

 

Och så slutligen; dina planer inför 2017?

Se så mycket som möjligt av Australien de 9 månaderna jag har kvar och därefter får vi se vad som händer.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2017?

Lev livet, se allt, prata med så många människor som möjligt. Och njut. Ångra inte att du lever.  

 

Kommentera här