12 från juli

Bild 11: Lyckliga av att äntligen få komma hem från jobbet
Bild 12: Jag och bästa killarna

Åre Paintball

Gav familjen på den norska sidan i julklapp att vi skulle spela Paintball, idag blev dagen vi gjorde det. Tyvärr så fattades det två, men jag fick träffa alla mina norska syskon och sedan gjorde även Anders oss sällskap vid middagen på Liten Krog. Det var mysigt och roligt, och gjorde ont att bli träffad av paintballskotten, och jag har fyra fina blåmärken. Förhoppningsvis får jag snart träffa dom igen.

Gå ner för Åreskutan

Kusin kom på besök, hon ville åka upp till Åreskutan. Vi gjorde det, och jag ville gå ner. Vi gjorde det också.
Och jag fick ta på snö.
Det blev sol så vi tog av oss till sportbh.
Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

Bus med lillebror innan jobbet

Buste med lillebror innan jobbet, vi plockade jordgubbar, vattnade blommor, åkte båt, grävde och åt wienerbröd. Det var en fin start på dagen.

Lyxtorsdag med sushidejt

Första lediga dagen på 24dagar spenderade jag kvällen med att hänga i Östersund med bästa killarna och äta sushi. Älskade sushi, som jag saknar dig. Och killarna. Dom är bäst. Bättre än bäst. Och såklart började jag gråta när jag såg dom. Vilken lipsill jag har blivit. Men jag måste träffa dom mer i sommar. Dom gör mig hel.

But wherever I go, I'll be looking for you

Jag och Acke tog en promenad under timmarna. Man är bortskämd med det här så nära, och det ser fortfarande ut som en tavla.

Lunger, 23-26 juni

Sista stoppet på min Sverige-resa blev hos Felix i Lunger. Så extremt mysigt ställe, och människorna. Firade midsommar där med brännboll, lekar och grillning. Och dans, massor utav dans. Och shotar. Och ja, det var kul. Tack för att jag fick komma och fira midsommar med er.
Dagen efter drog vi till stranden och sjön igen. Där blev det lite bad och massor utav volleyboll. Och jag saknar det. Jag saknar så extremt mycket att hänga där på stranden och spela volleyboll i sanden med dessa sköna människor. Måste skaffa några människor häruppe som vill spela med mig.
Och Felix hade finaste största hunden och jag förstår att du saknade honom hela vintern. Jag saknar honom nu.
Och dagen efter åkte jag hem. Förstörde lånemobilen och satt i en bil under några timmar innan jag hamnade uppe i Saxvallen och var redo för att börja sommarsäsongen. Jag är glad att jag fick åka runt och hälsa på alla därnere i södra Sverige. Det var roliga två och en halv vecka ytterliggare semester. Trots att det var i Sverige. Men Sverige har mycket fint att bjuda på.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

We go driving in your black car

Fredrik kom och hälsa på mig efter jobbet. Vi tog hans bil till Rensjön för att fota. Jag tycker om att åka den bilen.

Torsdag den 26:e maj, Venedig

Sista dagen på den här semestern spenderades i Venedig. Så när vi kom fram med nattåget på stationen så hoppade vi av. Hittade en toalett - med glasväggar - där vi spenderade den närmsta timmen med att göra oss iordning för dagens aktivtet i omgångar. Ingen stress här inte. Vi lämnade in väskorna och försökte hitta ner till vattnet, vilket var lättare sagt än gjort.
Men vi hitta det tillslut.
Dagen bestod utav att åka gondol, like därför vi var där.
Titta på vatten.
Äta pasta till lunch.
Gå runt i värmen. Like typ dö i värmen.
Och göra vår egna glassbägare! Så gott.
Och sedan försöka komma på ett bra sätt att ta oss till Rom för flyget på morgonen därefter samt att vänta på tåg. Först i Venedig, sedan i Verona. Sistnämnda ska jag tillbaka till. Lilla Romeo och Julias hemstad. I Verona var dom snäll, vi fick sitta på McDonalds och spela kort och äta enda tills dom hade städat färdigt även fast vi påpekade att vi faktiskt kunde förflytta oss långt innan.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Solen den dalar men hoppet uppgår

Fjällbacka, 21 juni
En kväll fick jag med Max och Hjalle ut och titta på solnedgången. Ville få se den live en gång. Och den var fin, Fjällbacka var fint därifrån.

Saxvallsklumpen

Tog oss en tur upp på Saxvallsklumpen på timmarna. Det är som bra vackert här. Ungefär som en tavla.

Onsdag den 25:e maj, Kroatien

Sista dagen i paradiset. Klockan nio/tio checkade vi ut från hotellet för att hinna ligga på stranden innan båten påväg till Split gick.
Anna ville inte att äventyret skulle gå vidare.
Väl tillbaka i Split hängde vi på tågstationen för att vänta på tåget som skulle ta oss hela vägen till någonstans i Österriket. Där vi fick sitta mitt i natten på en tågstation och vänta på nästa tåg till Venedig. Det blev en jobbig natt. Tur dom hade fritt wifi på tågstaionen. Och en golvyta så man kunde köra yoga.
Jag och Anna, taggade och trötta på att åka tåg. Och pizza, har aldrig varit så less på pizza som under den här resan.

I solen i Såå

Slutade en halvtimma tidigare från Copper, fick busa med mina lillebröder i solen lite mer.

Fjällbacka, 18-23 juni

Efter Liseberg hoppade jag in i Hjalles bil och följde med honom till Fjällbacka. Så fint ställe. Och vad jag gjorde där minns jag knappt, mest hängde jag i bunkern där han bodde. Påminde mig om Gotland, vilket gjorde mig ännu mer sugen att åka dit. Lyckades träna lite, titta ut över Fjällbacka, laga mat, frysa på en uteservering och dricka drinkar, åka till Smögen, åka och hälsa på Josefin från frukosten på Copperhill, och titta på film och bli ontimagenmätt av frukt.
Och även fiska och få fisk.
Tog även mitt första dopp i havet - i Sverige - för i år. Nu är det bara sjön uppe i Saxvallen som är kvar.
Klättrade i träd.
Och åt pizza och tittade på fotbollsmatch.

Mina killar

Var ledig från Skalstugan så åkte till Copperhill och jobbade, så fick busa med mina smågrabbar.

Tisdag den 24:e maj, Brac

Idag tog vi bussen över till andra sidan av ön. Det regnade så vi gick in på en restaurang och drack te och cappuccino för att värma oss. Därefter blev det att äta lunch för att värma oss.
Efter lunchen blev det sol så då gick vi ut på stranden vilket var anledningen till varför vi åkte dit. Tog extremt många bilder - en del inte lika charmiga och graciösa.
I väntan på bussen hem åt vi glass och tittade ut över havet.
Och på kvällen blev det middag. Så spenderades sista dagen på Brac.

Måndag den 23:maj, Brac

Idag på agendan stod cykeltur. Så vi hyrde cyklar, och cykelhjälm - viktigt - och begav oss åt ett håll. Tog en paus, badade och slöade. Innan vi cyklade vidare för lite lunch, och sedan hem igen. Det blev någon mil iaf, så ännu ett träningspass.

Prova fiskelyckan

Jag, Maja och Pär tänkte försöka på fiskelycka igen. Det blev återigen ingen fisk, insåg att vi nog behöver mer tid än knappt en timme, men jag fick komma ut på timmarna iaf. Och vi får försöka fler gånger i sommar.

Söndag den 22:a maj, Brac

Dagen fick sol. Dagen fick bad i havet.
På kvällen hittade vi en bar på ett tak, där vi såg solnedgången ifrån.
Och till middag delade vi på en köttallrik som var för två, men hade räckt till fyra.

Min 22:a födelsedag

Såklart blev det lite jobb. Skönaste var morgonträningen, det är bäst att börja dagen med träning. Bjöd på tårta på jobbet och när jag slutade kom Britta, Linus, Maja och Carina på besök för tårta.
På kvällen kom pappasläkten på tårtkalas, tänk att dom kom hela vägen upp till Saxvallen för att fira mig. Är dessutom första födelsedagen på två år som firas hemma. Men det kommer inte bli en tradition. Fick med Anders ut och springa efter all tårta, och sedan hängde jag med Maja och Pär och fiska lite grann. Ingen fisk, men massa knott och ett borttappat drag.
Det är som ganska vackert här uppe också.

Ängelholm & Båstad, 14-17 juni

Efter Elin tog jag tåget ner till Båstad där bästa Agnes och Oliver hämtade mig. Dagarna där nere spenderades med att åka runt och kika, bland annat på en blomsterträdgård. Även extremt mycket kortspelande, lite träning, matlagning, skjutande med potatiskanon och annat mysigt. Men det bästa var att jag fick träffa henne, kvinnan i mitt liv.
Oliver var imponerad över skottet.
Och jag fick äta sushi.
Sista dagen tog vi bilen till Göteborg, där träffade vi Hjalle, och hela Olivers familj och spenderade dagen på Liseberg. Älskade Liseberg, det var allt för längesen. Jag älskar att åka karuseller. Och jag kommer känna mig utanför med mina tre trä-vader.

Lördag den 21:a maj, Brac

Trötta efter tågnatten, men glada över att äntligen vara i Krotatien och vänta på färjan över till Brač. Sol och bad, here we come!
Hittade en mysig restaurang för att äta lunch, sedan blev det solande hela dagen och mysande i vår egen lägenhet!
På kvällen tog vi ett varv runt Supetar för att kika och fotografera innan middagen.

50 år som gifta

Petter, Sigurd och Stella kom och besökte mig en snabbis.
Fick vara ledig på kvällen från jobbet, åkte till farmor och farfar och överraskade dom på deras firande av 50år som gifta.
Sara och faster hade också kommit upp och överraskat dom.

Alingsås, 12-13 juni

Efter Stigtomta åkte jag med Annie till Göteborg där jag tog tåget ut till Alingsås och Elin. Typ det bästa på hela resan, att äntligen få träffa henne igen. Trots att vi inte gjorde något speciellt så gjorde det så mycket att äntligen få träffa den person jag spenderat mest tid med efter skolan i så många år. ♥ Blev till och med tårögd när jag klev in på HM och såg henne.

Fredag den 20:e maj, Budapest - Kroatien

Förmiddagen spenderades i solen - äntligen sol! - och kikande på allt möjligt kul vid vattnet.
Tog sedan tunnelbanan till restaurangen vi egentligen hade planerat att äta middag på kvällen innan. Men istället blev det en lunch, och tur var det. Så god mat var det, såndär mat som jag gillar.
Efter det åkte vi och hämta sakerna, och hoppade på tåget mot Split.
Jag var glad. Jag fick åka nattåg och sova. Trots tramptoalett, papperslakan och papperstäcke. Jag älskar att sova på tåg.

Stigtomta 8-12 juni

Min andra semester den här sommaren började med att jag tog farmor, farfar och bilen ner till Stigtomta. Påvägen ner så började bilen låta konstigt så Jonas fick agera bilmekaniker under tiden vi var där nere. Resterande dagar spenderades med att fixa till Johannas examen, shoppa lite, cykla tre mil på en landsvägscykel, mysa och busa med sju hundar samt att fira att Johanna tagit examen. Du är så grym.
På söndagen åkte jag vidare på nya äventyr.