Dom två

Åkte hem och myste med mina favoriter.

Torsdag den 19:e maj, Budapest

Jag och Anna tog en dag på spat. Badade i massa olika pooler, körde vattengympa och fick massage. Hårt att vara backpackers.
På kvällen klädde vi upp oss, åkte för att kika på hjältarnas torg, tog en tur i bilen på vattnet och blev nekade restaurangen vi hade tänkt.
Istället blev det Burger King, ombyte, sedan hänga med på ett Pubcrawl för att vandra runt på olika barer i Budapest för att slutligen gå på den största klubben i Budapest som dessutom låg granne med vårt hem. Förövrigt hade Anna sagt att hon ville gå dit under dagen - då utan att veta vad det var för något. Det blev en bra kväll, mycket dans, öl-spel och sköna indier.

Hemma igen

7 oktober 2015
Drog till Stigtomta för att fira kusins examen, slutade med att jag glömde datorn där när jag drog vidare vilket har lett till tystnad här i två veckor. Har iaf haft två och en halv veckas underbar i semester på olika platser i Sverige. Men nu är jag hemma, redo och astaggad för jobb innan nästa semester. Förhoppningsvis kommer jag samtidigt orka ta tag i alla 2000 bilder sen semestern. VARFÖR MÅSTE DU TA SÅ MÅNGA BILDER!? Men när det är sol så är jag hellre ute och lever lite.

Onsdag den 18:e Maj, Wien - Budapest

Söta trafikljus i Wien.
 Efter maten satte vi oss på tåget igen och for vidare mot Budapest.
Där vi gick runt, letade efter mat och åt en tre-rätters.

Onsdag den 18:e maj, Wien

Tog tåget till Wien på morgonen för att spendera dagen där. Vi gick runt, letade efter Nationalbiblioteket. Vilket var lite lättare sagt än gjort. Men när vi gav upp så hittade vi det. Och det var coolt.
Hittade även en snögubbe så vi kände oss som hemma.

Nationaldagsfirande

Tornerspel på Tossön och Crêpes i Åre.

Ännu en promenad

Jag gillar att vi har börjat gått så mycket med mina små älsklingar

Tisdag den 17:e maj, Prag

Första delen av dagen var Anna bakis, så vi spenderade den med att göra så lite som möjligt. Tjeckiska pengar var däremot riktigt vackra.
Efter ett tag så tog vi tag i livet och åkte upp till ett slott.
Där man kunde titta ut över Prag. Jag älskar röda hustak.
Blev tvungen att köpa thigts för att kunna ha på sig något annat än mjukiselefanterna då jeansen stank efter utgången. Ingen sommar här, så barbent var det inte tal om. Det var dessutom lättare sagt än gjort att köpa thigts, sprang runt överallt för att hitta några. Hittade tröjan också, blev en liten favort.
Gick vidare, hittade en massa svanar.
Skrev vykort på restaurangen.
Och åt soppa ur ett bröst utav bröd och kikade på Gamla stan i mörkret.
Prag är det stället som jag blev kär i. Prag är det stället jag ska tillbaka till.

Ännu en student

Studentendags i vanlig ordning, shorts ska det vara, det ska vara sommar. Även om det inte är det. Kusin-Anton tog studenten så vi firade honom, tittade på flak i vanlig ordning, fortfarande samma sug för att vilja åka, det bästa på hela studenten. Och fick träffa min fina brud Anna igen.
En ytterst liten kusinskara.
Och där har vi finaste Elsa som också tog studenten idag.

Grattis till studenten Anton, Elsa och Hjalle, och alla andra fina studenter.

Måndag den 16:e maj, Berlin - Prag

Frukost på perrongen tidigt på morgonen för att ta tåget mot PRAG!
För att sysselsätta oss de x-timmarna det tog till Prag så tänkte vi på Harry Potter, kändes som om vi satt på Hogwartsexpressen. Och försökte oss på lite yoga. Yoga på tåg är snäppet lättare än på längdskidor, men svårare än på vanlig mark.
Möttes av stora regndroppar, solen vart är duuu?
Halvsvettiga efter yogapasset blev det lunch innan vi fick rummet på hostelet.
Efter uppfräschning gick vi mot Dancing House.
Njöt i kylan högst upp.
Sist blev det middag, en stor jävlaköttbit. Och utgång, och pub-runda. Och trots glassplitret på golvet och röklukten inne på krogen så hade jag en riktigt rolig kväll. Med en massa dans. Synd bara att kläderna stank hemskt dagen efter.

Första juni

Så blev det juni, och sommar. Undra hur mycket sommar vi kommer ha resten av sommarn, känns som vi borde fått allt vårt nu dom här dagarna. Idag har jag pysslat med att träna, ätit lunch, åkt till Undersåker, hämtat brodern på dagis, haft vattenkrig, ätit glass, gått på promenad med mellanvovvarna.
Ätit middag ute med familjen och kikat på när micro sover och mini pysslar med alla cyklar och traktorer. Och ätit glass, igen.
Tillsist gick vi på promenad med de stora vovvarna. Bägge två dagen till ära, och med största lillebrodern.