Söndag den 15:e maj, Berlin, Parad

Visade sig vara en parad i staden, så jag och Anna bestämde oss för att kika in den.

Lördag den 14:e maj, Köpenhamn - Berlin

Tog oss upp i skaplig tid, åt jättegoda mackor på Joe & the juice, och såklart färskpressad juice, älskar det. Hoppade på tåget mot Berlin, någonstans på vägen blev vi utskickade ur tåget och fick gå upp på däck. Pretty coolt att åka färja med tåg.
Spenderade resten av dagen med att gå runt i Berlin, titta in på Primark, känna att shopping inte alls var aktuellt, leta efter mat och äta nutella pannkakor.

Promenad i shorts

Efter att ha busat med lillebror hela dagen - fy vad jag tycker om dig, började till och med gråta första gången jag såg honom efter jag kom hem. Så tog vi en av hundarna på en kvällspromenad. Imorgon blir det nästa vovve.
Har kunnat gått i korta shorts hela dagen och plockat fram vandringsskorna. Överlycklig.

Fredag den 13:e maj, Östersund - Köpenhamn

Där började vi vår resa. Förväntansfulla, trötta och glada kvart i sex på Östersunds tågstation, fredag den 13:e.
Första stopp blev Köpenhamn, efter ett byte i Stockholm. I Köpenhamn gick vi runt, glädjes utav solen, hade bara ben och åt pizza i solnedgången. Sedan blev det för kallt och vi gick tillbaka till hostlet och inväntade nästa dag.

Morsdag

Firade morsdag genom att åka rut halva Årekommun för att kolla på blommor. Tog en snabbfika och åt grillat till middag. Mamma, du är bäst. Och jag älskar dig.

Och så är man hemma igen

15 dagar utav resande. 69 timmmar sittandes på tåg och 8 länder senare så är jag hemma igen. Trots att jag var äckligtmega less på att åka tåg under den sista dagen, så har jag redan börjat planerat för nästa trip. Jag vill göra det igen. Jag ska göra det igen.

Ut på tur, aldrig sur

Minns du den sista sommaren

Nu har min favorit åkt. Skulle kunna skriva ett sånt där snyftar inlägg hur mycket jag tycker om henne och vad hon betyder för mig. Men då börjar hon bara skratta, och jag vill inte att hon ska ha kul utan mig. Jodåååå. Även om vi inte spenderat de senaste somrarna med varandra så känns det tråkigt att inte ha dig nära längre. Och jag längtar tills du kommer tillbaka. För två olika anledningar.

En måndag i Såå

Började städa bilen, såklart så kommer lilla hjälpredan och hjälper en. Han är bäst.
Efter lite olika aktiviteter under dagen slutade det med grillat med familjen. Det är de bästa.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Det är bara att kasta sig bakåt och snurra runt

Efter tolv år har han äntligen lärt mig göra bakåtvolt. Frågan är hur längre jag kommer kunna göra det. Men jag har ju gjort det nu iaf. Huvudsaken. Vi fick tillochmed upp Agnes till att lära sig också. Vad ska vi lära oss nu?

Kvällspromenad

En liten promenad med vovvarna i det sköna maj-vädret,
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Födelsedagsmiddag för alla i maj

Födelsedagsmiddag för farfar och Lars.

Hjälpa farmor och farfar

Hjälpte farmor och farfar på gården och gick en lite promenad med Bubbas och Leo, han kan den där lilla killen.

Inga explosioner

Äntligen är exprimenten gjorda och rapporten påbörjad. Snart är jag klar med det här också.

På en balkong i Östersund

Drog in till Östersund och hängde med Anna, åt sallad ute på balkongen i solen med bara shorts. Vad solen kan göra en glad, det är illa hur påverkad man blir av vädret.Och snart åker vi. Äntligen.

I bilen på väg västerut

Plockade upp Agnes och så åkte vi på en trip, västerut. För ovanlighetensskull agerade jag chaufför och Agnes fotograf, nästan coolt. Och det påminde mig om Norge, jag saknar det. Någon gång ska vi upptäcka grannlandet också.