| Australien | Dagen

Fredag den 11:e till Tisdag den 15:e november, Brisbane

Och så hamnade vi i Brisbane, tanken var att vi skulle spendera två nätter där, men vi gillade det så mycket och kände oss inte nöjda, så vi fortsatte med två nätter till. Har dessutom aldrig tagit så lite bilder som jag gjorde där men tur att jag har Oliver som tog några stycken istället. Känner dessutom att jag skulle vilja åka tillbaka upp dit för att prova bo och jobba där. 
Det var även så att huset bredvid där vi bodde först var helt invarderat av spindlar i alla olika storlekar. Kan säga att det är än så länge det vidrigaste jag varit med om i spindelväg. Hela himlen var täckt med dom.. 
Vad gjorde vi i Brisbane då? Inte så mycket, vi gick mest runt kände på hur det var att vara i en större stad. Försökte undvika regnet som kom titt som tätt och spenderade några kvällar på krogen. Samt att vi sista dagen gick till en lagun och spenderade dagen genom att bada. 
En av dagarna hittade vi en liten marknad där vi köpte en liter iste och kängruhamburgare.
Försökte hålla ordning på mitt kaos, det fungerade inte så bra.. 
 

Kommentera här