12 från Oktober

Bild 1: Två glada tjejer efter 150 mil i baksätet.
Bild 2: Fina grabbarna på hostlet i Cairns.
Bild 3: Moppetjejer på Bali
Bild 10: Såg en magisk solnedgång
Bild 11&12: Halloween.

Måndag den 31:a oktober, California Burger

Hittade godaste och trevligaste hamburgarstället i Kuta, California. Man fick göra sin egen hamburgare, eller välja vad man ville ha på iaf. Dom var goda, riktigt goda. Jag vill äta där igen. Till efterrätt blev det frozenyoghurt.

Fredag den 28:e oktober, Devil's tear

Vi åkte tillbaka till Devil's tear, tog ännu mer foton - typ 800stycken - och blev förundrad över havetskrafter.

Fredag den 28:e oktober, Nusa Ceningan

Vi tog en liten båt över till en annan mindre ö. Vi ville hoppa från klippor, men det sket sig så vi fick bara gå, kolla runt och bada lite grann.
Jag och Ebba försökte oss på att vara lite akrobatiska, gick sådär.

Torsdag den 27:e oktober, Lembongan

Vi ledsnade på Bali så vi drog till en liten ö utanför Bali istället. Hyrde moppar, körde runt, runt på ön - förlåt mamma för att vi inte har hjälm, det fanns inga hjälmar.
Där nere bodde vi.
Hittade en gunga och en strand, så vi sov där ett tag.
Jag och Ebba körde yoga och blev sandiga.
Vi åkte till ett ställe som kallades Devil's tears, så sjukt stället.
Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

Tisdagen den 25 oktober, På moppen

Vi var sugna på lite äventyr så vi hyrde moppar - efter mycket problem - kom vi äntligen ut på en lite utflykt. Vi åkte till en strand där vi var tvungen att gå nerför i en djungel.
Vi blev hungriga så åkte därifrån. Hamnade ovanför stranden som vi varit på och tittade ut. Inget för den höjdrädda.
Jag provade köra moppe, livsfarligt.
Sista stoppet blev Nusa Dua, där vi gick runt, kände oss felplacerade och tittade på ännu mer hav.

Måndag den 24;e oktober, Bidadari

Provade sova ännu en gång på taket, blev annat sovsällskap, inte lika kallt, svettades denna gång, men det var mysigt.
Fick strösselmackor till frukost.
Provade äntligen att köra yoga på sup;en, måste köra mer!
Fick köra tillbaka mot hamnen.
Sedan var det bara att åka tillbaka till hamnen, åka mot flygplatsen och ta flyget tillbaka till Bali. Och lära några damer hur man spelade ett kortspel.

Lätt dom bästa dagarna än så länge på semestern. Älskade allt som hade med att bo på en båt, någon gång ska jag bo längre på en båt. Måste bara hittade någon som har en, och några att göra det med. Tack Annika och Ebba för att vi fick följa med på detta.

Söndag den 23:e oktober, Båten

Sov uppe på deck, under stjärnorna. Men fy vad kallt det var.
Fick pannkakor till frukost.
Fick åka hem till kaptenen och äta mat - vi åt upp all mat på båten..
Åkte tillbaka till båten, några fler människor följde med, blev party-båt.
Jag och Ebba blev sugen på banan, vi åkte och köpte banan, friterad banan, en hel påse. Så gott. Så extremt mycket.

Söndag den 23:e oktober, Kanawa

Vi åkte till en ö, vi ville inte spendera pengar, så vi gick en bit och började göra lite akrobatik.

Söndag den 23:e oktober, Taka Makassar

Åkte till en superliten ö, - som ändå var lite större när man försökte snorkla runt den. Såg en massa sköldpaddor och lekte i vattnet.

Lördag den 22:a oktober, Havet

På vägen från hiken tog jag, Hjalle och Izhal simtagen till båten.
Och så blev det en massa hopp, bad och lek igen. Roligast att bara kunna hoppa i havet direkt från båten när man mer eller mindre ville.
På kvällen blev det bbq, jag och Ebba lekte lite med maten innan den blev grillad. Och hjälpte till att laga den också.
Försökte även oss på att fiska mat till morgondagen, men det gick trögare.

Lördag den 22:a oktober, Padar

Izhal tog med oss till en ö för att hikea. Kikade på utsikten, körde lite akrobatik, blev skitig och gick barfota. Och fotades med alla människor på vägen upp och ner. Kände oss som superkändisar.

Lördag den 22:a oktober, Rinca

På morgonen när vi vaknade så var vi vid Komodo Nationalpark på ön Rinca. Vi steg i land, träffade våra gudier och började vandringen runt ön för att få se komodovaraner. Vilka bjässar det är. Och trötta.

Fredag den 21:a oktober, Flores

Lite lek, snorkling och bad bilder från den 21 oktober.
Photoshot, tre kameror på ett hopp.
Åka efter båt.
Och killarna tog en paddeltur till ön, där alla fladdermöss sov under dagen.

Fredag den 21:a oktober, Kelor Island

Vi åkte till en ö och snorklade lite, innan det blev dags för en hike. Inte så högt, men var varmt om fötterna när man var barfota.

Fredagen den 21:a oktober, Flores

På morgonen klev vi på båten som vi skulle spendera de tre närmsta nätterna på. Och vilka dagar och nätter det blev.
Det började med hårstudio och chill.
På eftermiddagen efter lite lek och hike (andra inlägg) så fick vi fika på taket. Te och friterad banan.
På kvällen blev det lite oväder och en massa regn och blixtrar. Men det coolaste var när hela himmelen fylldes med stora flygande fladdermöss.

Torsdagen den 20:e oktober, Labuhanbajo, Flores

Vi tog vårt pick och pack - lite grann av det iaf. - och hoppade på ett litet plan till en annan ö i Indonesien.
På kvällen satt vi på en brygga och såg solnedgången och tänkte på de kommand dagarna.
Och vi bodde i tält.

Onsdag den 19:e oktober, Dreamland beach

Åkte till Dreamland beach igen, kameran fick inte hänga med den här gången heller. Så bjuder på fyra goprobilder. Fortfarande ingen på vågorna, som är extremt höga och starka här, knappt så man tar sig in. Men vi överlevde och var man tillräckligt långt ut så var det bara att guppa med vågorna innan de smällde över, min och Ebbas stil.
Och numera har gänget utökas till sju personer, vi sex, och Oliver som tar bilden.

Tisdag den 18:e oktober, Kuta

Surfa på stranden.
Dricka goda juicer och äta goda pannkakor på min favoritrestaurang med favoriten.
Åka moppe på kvällen i Kuta för att åka och bowla.

Måndagen den 17:e oktober, Canggu & Uluwato

Ännu en morgon när vi - pojkarna - åkte för att surfa.
Slutade med lek i havet.
Efteråt åkte vi till Uluwato och kikade in det, samt Padang Padang.

Lördagen den 15:e oktober, Waterboom

Åkte på Waterboom igen, fortfarande lika kul med Flowrider, och lyckades köra ganska mycker surfbräda den här gången, samt faktsikt stå kvar också. Däremot blev det inga bilder, men en massa roliga filmer.

Fredag den 14:de oktober, Canggu

Eftersom det inte gick så bra igår när dom skulle surfa gav vi det en chans till. Och det gick bättre, vi kom fram, dom fick hänga i havet - oklart om dom fick några vågor - och jag fick somna på stranden.

Torsdag den 13:de oktober, Kuta Beach

Dagen började med att jag följde med killarna ut för att surfa på morgonen, klockan sex var vi upp. Det vi inte visste då var att det var världens trafikstockning. Typ den värsta jag varit med om. Så vi kom ifrån varandra, jag och Oliver kom fram till en strand, tog en promenad där på stranden, försökte hitta Hjalle, hittade massa hundar och kossor istället. Så vi åkte tillbaka, fick ont i rumpan av den långa omväg vi blev tvungen att ta för att slippa den värsta av trafiken. Klockan tio var vi tillbaka på hotellet igen..

Så vi åkte till Kuta-strand på eftermiddagen, efter tacos-lunch. Och lekte, och provade surfa, och badade en massa.
Sen gick vi upp på stranden och lekte. Provade lära oss att göra flickis, gick sådär. Gick bättre att stå på varandras axlar i solnedgången.

Onsdag den 12:e oktober, Balangan&Dreamland

Har hyrt moppar, åkte till Balangan för att kika och tappa ut lunchen i knät. Som förövrigt var den minsta cesarsallad jag ätit, men den var god.
Efter åkte vi vidare till Dreamland beach, och badade i jättestora vågor. Och min fobi att ha huvudet under vattnet släppte lite. Hade som inget annat val än att dyka under vågorna som var där. Jag hoppas vi åker tillbaka dit. Och rumpan gjorde ont efter alla mil på moppen.

Tisdag den 11:e oktober, Kuta

Och så hamnade vi på Bali, Med hotell som serverar godaste pannkakan med banan till frukost, sol, ännu mer värme - jag som äntligen slutat svettas dygnet runt - och hav som man kan bada i. Och surfa, som är viktigast för killarna.

Söndag den 9:onde oktober, Cairns

Sista dagen i Australien - för denna gång - spenderades i poolen på hostlet med en massa lek. Väntande på att klockan skulle bli nio för flyget vidare på vår resa, men vi hade det ganska kul i poolen och i sanden.

Daintree Nationalpark

När vi ätit och fixat boende åkte vi vidare mot regnskogen. Vi började gå på en trägång, sedan vek vi av till en liten stig, och försvann in i djungeln.

Äntligen fick vi känna på havet

Istället för att hänga kvar i Cairns så åkte vi vidare, norrut. När man ändå har bil, så kan man åka lite till. Vi stannade vid en strand och drömde om att få bada i havet. Vi fortsatte köra en bit innan vi hamande vid ett utkiksplats och tillsist i Port Douglas där vi spenderade de två kommande nätterna.
Där är hon, min favorit.

Roadtrip Darwin - Cairns

Hyrde en bil och började resan genom Australiens outback. Så mycket olika klimat under resan, från regnskog till långa milsträckor med öppna landskap. Oändligt långa raksträckor, knappt möta någon bil eller samhälle förutom några bensinstationer ibland. Till roadtrains, och tillbaka till regnskog, och städer och en massa människor. Nästan 300mil tog vi oss igenom. Tre dagar. Sova i bilen, ta in på motel, burkmat och tonfisk i alla möjliga smaker. Morötter, avokado, nötter och en massa vatten. Förbaskat ont i rumpan.
Och sedan tog de tre dagarna slut och vi var framme i Cairns. Jag saknar att äta burk-tonfisk.

Florence falls

2 oktober
Påväg från Darwin åkte vi in i Litchfield Nationalpark och till Florence falls, tanken var att äntligen få bada. Men när vi väl kom dit visade det sig att det var stängt. Men vi kikade lite runt innan vi åkte vidare. Får bada i vattenfall någon annan gång.

10 från September

Bild 1&2: Älgjakt
Bild 3: Äventyr med Stina
Bild 4: Present från en av kockarna i somras. Så gulligt.
Bild 5: Krullhår på fjälltur
Bild 6: Fin vovven.
Bild 7: När vi hade lite avskedsmys i Åre.