Fredag den 30 september, Darwin

Vi bestämde oss för att gå till en Botanisk Trädgård. Så vi gick dit och svettades. Min kamera svettades till och med.
Såg sovande fladdermöss.
På kvällen tog vi en promenad, fotograferade - Oliver -, stod på händer - Hjalle -, försökte stå på händer - Amanda - och skakade på huvudet - Agnes

Torsdag den 29 september, Darwin

Kom återigen fram klockan 6 på morgonen. Om ni ska flyga långt, byta en massa tidzoner osv, rekomenderar jag er att inte flyga på natten och komma fram på morgonen. Om ni inte är som mig och kan sova överallt så att sova en natt på flyget är som att sova i en hotellsäng. Just a tip.
Vi kom iaf in till Darwin, insåg att motelet som vi bokat inte öppnade receptionen fören nio. Efter ett tags velande gick vi och tittade på havet. Älskade hav, som jag har saknat dig.
Var allmänt trötta.
Tillsist blev det frukost i receptionen innan vi fick rummet. Dagen forstatte med vilande och ätande, och lek i poolen. Innan vi drog vidare mot havet och en nattmarknad, där smakade vi krokodilburgare.
Och jag och Agnes var likisar.

Onsdagen den 28 september, Bangkok

På morgonen gick vi till Wat Saket för att titta ut över staden. Lite - extremt - svettigt var det. Men inte så jobbigt som vi hade förberett oss på.
Sedan var det bara att åka tillbaka till hostlet, hämta ryggsäckarna och åka till flygplatsen och ta flyget mot Australien.

Tisdagen den 27 september, Bangkok

Gick runt och kikade i Bangkok.
Åkte till ett extremt stort köpcentrum, slutade med att vi spelade bowling.
Körde lite akrobatik på gatan, adrenalinet kommer bara jag tittar på bilderna.
Provade äta en scorpion.
Mysigaste hostlet.
Sen var det sleepy-time.

Måndag den 26 september, Bangkok

Efter ett stopp på Arlanda, och 24 timmar från då vi började resan hemma i Såå, var vi framme i Bangkok. Klockan 6 på morgonen.
Vi hoppade på en tuk-tuk under dagen och åkte till ett tempel. Men efter tjafs med chaufförerna blev det att vi fick hoppa av och avsluta vår rundtur.
Resterande av dagen spenderades mest genom att hänga på hostlet, som var supermysigt och gå runt och kika lite.

Mountaincart på Höstmarknaden

Dom två sista dagarna hemma jobbade jag åt Explore Åre på höstmarknaden. Det var kul, jag tycker om att jobba. Men det bästa var när Sara kom med min lillebror så att jag fick bjuda honom på ett åk. Bästa fina lillebror, som jag kommer att sakna dig.

Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

Venedig

Venedig, 26 maj

Bukkhaugen

Drog till Norge och Petter för att säga hejdå. Det blev en promenad och film, Scary Movie 3, som på gamla tiden.

Tältning uppe i Sylarna

Jag, Agnes och Oliver tog våra ryggsäckar, tält, mat, sovsäckar, liggunderlag och en massa andra saker och åkte upp till Storulvån för att traska till Sylarna.
Vilket var jobbigare än vi trodde... haha.
Vi fick besök av renar när vi hade satt upp tältet.
På morgonen var det bara att packa ihop allt och börja gå neråt. Något vi inte var lika taggade på...
Så trött och less var vi. När vi väl kom ner till Storulvån igen så fikade vi med Maja, det var mysigt att träffa henne igen.

Fix-dag

Följde med pappa på älgjakt på morgonen, fortfarande ingen älg. Efter det myste vi lite hemma på gården med lillbröder och vovvar.
Agnes kom för att försöka hjälpa mig med mitt kaos. Lillebror hjälpte såklart också.
Visade sig att pappa började tvätta min bil.
Så jag och Agnes fortsatte.
Sist blev det lite mys med Elias. Och packning. Och städning.

70års kalas

Firade att farmor fyllde 70år. Är så glad att du fortfarande finns här.

Lämna en Kommentar (1) | Tillbaka till toppen

Minimans 5års dag

Fick äntligen vara med och fira minimans födelsedag. Det började med tårta, Bilar och Daskar.
Efter det åkte vi till Ristafallet, sprang runt på stigarna och tittade på fallet. Bara jag och mini.
På kvällen blev det mer presenter, middag och ännu mer tårta.

Tack Skalstugan

Och nu var sista jobbdagen på Skalstugan gjord. Det känns konstigt, och tråkigt. Har haft en superbra sommar. Även om den känns för kort, och jag inte hunnit med allt jag ville. Så har jag haft det kul där uppe på fjället och hittat på en massor. Och jag har hittat mig själv lite igen. Även om jag kommer tappa bort mig igen, och hitta mig själv på andra sätt igen så var det detta jag behövde i sommar. Jag har lärt känna tre helt nya människor, som alla har haft stor betydelse för mig och som jag kommer sakna. Och alla andra som jag har lärt känna ännu mer och bättre än förut.

Det känns tungt att åka nu när det fortfarande är två veckor kvar. Men samtidigt så känns det skönt. Jag är redo för nya äventyr, Skalstugan kommer alltid finnas kvar. Och alla äventyr som jag har kvar att upptäcka där uppe på fjället. Och troligtvis kommer jag komma tillbaka dit nästa gång jag behöver få vara själv. Tack Lisa för att jag fick komma upp i sommar. Och tack alla andra för jag haft en sån bra sommar. Jag kommer alltid att trivas där uppe.

Karl-Johans bron

Jag och Stina åkte och hämtade cykeln på timmarna, den som blev kvar på fjället från gårdagens cykeltur. Så vi gick upp en bit, njöt av utsikten och åt upp massäcken vi hade med oss.
På vägen tillbaka hittade vi en bäck.

Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

En cykeltur till Norge på timmarna

Tog en cykeltur till Norge på timmarna. Det skulle gått superbra, om inte ena cykeln gick sönder efter x-antal km och lämnades tillslut vid gränsen.
Men hurtig som Stina är fortsatte hon turen till fots, och ibland åkande på min pakethållare.
Efter en bit in i Norge stannade vi för fikapaus.
Sedan var det bara att fortsätta den sista biten.
När det bara var sista biten kvar så åkte Stina på pakethållaren igen, och någongång under den tiden började min cykel låta lite konstigt. Det slutade med att vi fick bära min cykel till bilen, det var totalpunka på den.
Men vi hade en rolig och bra dag ändå. Och jobbet hanns med, trots en halvtimme försening.

Guttetur

Åkte förbi Petter och Sigurds mammas stuga när jag skulle åka upp till Saxvallen. Tanken var bara att åka dit, säga hej till alla och sedan åka vidare för att sova och tagga inför jobb. Men någonstans där under kvällen så hade jag trevligt, kul och mådde bra, så jag ville inte åka hem. Vi var vakna till halv tre, jag sov över och åkte till jobbet halv fem istället. Men jag sov så extremt bra, dom två timmarna, jag saknar att bo i en liten stuga. Och jag har saknat att hänga med Petter, trodde jag skulle göra det många gånger den här sommaren.
Jag fick till och med mat.

Älgjakt i dimman

Följde med pappa och en av vovvarna ut i skogen för lite älgjakt. Har jag otur är det den enda turen jag får. Ingen älg fick vi, men vi träffade på en hund.

Försenad födelsedagsmiddag på Supper

Tillbaka på min favoritrestaurang för födelsedagsmiddag - två och en halv månad försent.
Men det var fint att vara tillbaka där igen. Med två finare människor.

Mountaincart nedför Åreskutan

Gav Fredrik en födelsedagspresent, åka nerför Åreskutan i en liten trehjuling.
Och det var Gunnar som var guide, som jag träffade några veckor tidigare uppe i Skalstugan.

Sol och träning

Det blev sol igen, så vi körde ett träningspass ute igen.

När du är ledig en lördagkväll

En ledig kväll på lördagen och en ledig morgon på söndagen resulterade en utgång med min babe. Det var kul att få träffa Anna igen, och att få dansa. Jag gillar att dansa. Och att träffa Per och Edvin. Och att träffa och bo hos Sara. Och att äta nybakta bullar efter krogen. Men det mest efterlängtade var nog dom fem minuterna med Lovisa. Jag tycker om och saknar dig.
Som bakisbrunch blev det panini på Paus. Skämt bara. Inge bakis, var ju tvungen att åka och jobba igen.

En kväll i Levanger

Åkte till Norge efter jobbet, tog upp en liftare och körde fel. Det tog lite längre tid, men tillslut så kom jag fram och fick hänga med mina norska bröder. Vi gick ut och åt på restaurang, efteråt åkte vi hem till Petter, tittade på film och jag somnade i soffan. Jag saknar att vara med er.