4 från April

Bild 1: När jag och Alex bestämde oss för att sova utomhus två meter från huset.
Bild 2: Klättra i Narvik.
Bild 3&4: När vi åkte upp med liften i gamla 80-tals kläder,fick en fackla i handen och
körde ner för branten för att tända Majbrasan, vem kom på denna osäkra men allt för roliga idé?

Pelikanflyget

Sista april har dom alltid Pelikanflyget, vilket är en show där alla för delta. Mycket roligt, även då vädret inte visade sig från sin bästa sida. Tråkigt nog var jag för feg för att delta, erkänner i efterhand att det skulle vart kul.

Födelsedagsfirande runt elden

Finaste Maja fyllde år så vi passade på att fira henne med blandannat grillning och chokladbollsätning.

På jakt efter äventyr

Och vi blev sugen på äventyr igen. Vi tog Pärlan till Norge och körde runt, jag och Viggo såg klippor som vi ville utforska. Vi hoppade ut och gick på jakt efter klippor och äventyr, och vi fann bägge.
Och sedan gick vi ner till havet och följde strandkanten tillbaka. Linnea och Victoria trodde vi skulle vara borta i tio minuter, femtio minuter senare infann vi oss i bilen. Efter årets första dopp dessutom.

En kväll vid havet

Vi var sugen på en till solnedgång, men med grillning. Så vi drog till andra sidan gärnsen och till havet. Vädret var inte på topp, som tur var vi det.

Nybakta scones och solnedgång

Baka scones och gå upp på kullen och titta på solnedgången. Bra kväll.

Flyga ner för toppen

När det var sol och jag var sugen på äventyr, då är det bra att ha en Tim som tyckte att vi borde åka upp på toppen och åka ner. Jag var på, vi tänkte först gå upp, men sedan fick vi lift i pistmaskinerna.
Sedan flög dom ner.
Fortfarande lite bitter över att jag aldrig lyckades få flyga eller testa på sjön. Men det kommer fler chanser.

Längd upp till Låktajåkka

Vi ville åka upp till Låktajåkka, så vi tog skidorna för att börja resan med att bestiga 808höjdmeter. Men vi var långsamma under morgonen, vilket ledde till att vi inte hann upp till våfflorna. Så vi vände innan vi kom upp - jag var lat

En morgon på kullen

Den där bästa natten när jag och Noel tog våra ryggsäckar och klättrade upp för kullen i mörkret, grävde en liten grop för att sova under bar himmel. Och tanken var att jag skulle se soluppgången, men jag missade den. Som vanligt..

I backen med Noel

På torsdagen klockan halv ett hoppade denna kille av tåget i Riksgränsen. Torsdagen blev lugn, fredagen spenderade vi i backen.

Sushikväll i hus 1

Den där kvällen vi lyckades skrapa ihop 9 kollegor och skapa kaos i vårt kök. Men det var det värt, kärlek till sushi och skönt sällskap.

Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Upp till toppen utan namn

När vi alla fem tjejer var ledig under samma dag fixade vi turgrejer, packade fika och hikade upp på toppen utan namn för att göra något nytt. Kul var det. Och det blev några sköna svänger på slutet trots att det blev mestadels tricksande ner.
Och jag är så glad att jag får bo under samma tak som er, ni gör mig glad.