6 från februari

Bild 1: Frukost på Copper med henne.
Bild 2: Längdtur i Skalstugan i solen och kylan.
Bild 3: Kälkåkning i Swisse, dimmigt, mörkt och kul.
Bild 4: Brädåkning i Swisse.
Bild 5: När inte bara kläderna matchar, utan man matchar inredningen också..
Bild 6: Hallomiburgare och sötpommes, kärlek.

Början på äventyret Riksgränsen

I somras bestämde jag mig att jag inte ville vara i Åre. Vart är det fint, och vart finns det snö? Tänkte jag då. Kom ihåg att jag ville åka till Riksgränsen när jag passerade där påväg till Lofoten för tre år sedan. Jag sökte jobb på hotellet, fick jobb och så kom mitten av februari och säsongen där uppe skulle dra igång. Jag och Linnea packade min bil full och drog 100mil upp i landet, till ett vackert, kallt och soligt Riksgränsen - men med snöbrist. Men jag var ändå glad över att få se något annat än Åre.
Första veckan bjöd himmeln oss på norrsken varenda kväll.

Semmeldag och Alla Hjärtansdag

Vi var sugna på gå på tur. Som vanligt var vi långsamma att ta oss ut. Så det blev en två minuters skidande, slå upp tältet och tända brasan. Semmeldagen i ära så tog vi med oss farmorshembakta semla ut. Fin kväll.
Morgonen efter var det alla hjärtansdag, fick vakna upp med honom i tält och vi fick se fjällen i Kolåsen. En bra start på dagen.

Barnvaktsbus

Blev barnvakt tills dessa sötisar. Vad jag tycker om er.

Det är så konstigt att inte ha dig här längre min lilla älskling. Vad jag saknar dig.

Åre Glashytta

Jag kom hem, vi hade kickoff - jag hade avslutningsdag - med jobbet. Vi blåste glas. Det var kul.

4 timmar i Rotterdam

Flyget jag skulle åka med hem från Schweiz blev instället, så fick fyr timmar i Amsterdam istället för en. Vad gör man då? Jo, man skriver till Jelle som man träffade i Australien och fråga om han vill träffas. Så jag tog tåget till Rotterdam, fick en guidead tur genom staden i snöfallet, drack varmchoklad och åt på en jättegod turkisk restaurang. Spontant, och så mycket bättre fyra spenderade timmar än att varit fast på en flygplats.

Bräddag i Arosa Lenzerheide

Sista dagen i Schweiz så åkte vi bräda. Första gången jag åker någon annanstans än hemma, och så galet vad vackert det var. Och läskigt. Så fort man kom upp till solen var det underbart, sedan åkte man ner till flatljuset delux. Jag såg inte ens marken när den var direkt under mig.
Och vi åt lunch på 2865meter över havet. Det är något jag inte brukar göra. Jag gillar höga toppar.
Thanks for letting me visit you, I have had so much fun, and I would love to come back.

Några timmar i Luzern

Det var lite sämre väder så vi åkte till Luzern för att titta in det. Tittade på en träbro, gick på ett museum, tappade bort mig i en spegellabyrint och såg svanar.

Hey Schweiz

Tänkte egentligen att jag skulle åka till Japan i år, men blev snål så bestämde mig för att hälsa på Daniel i Schweiz istället. Första dagen när jag kom dit så åkte vi och tittade runt på naturen. Det är så vackert här med bergen. Resterande delen av dagen spelade vi väldigt mycket dart.
Andra dagen så åkte vi tåg och tog en promenad. Så vackert det är där. Blir så glad att jag åkte dit.
Och såklart blev det fika.