| Lists

Ett ögonblick

Allt kan förändras. På bara en millisekund kan allt vara försent, allt kan vara förlorat. Bara för att man glömmer att titta åt vänster en gång under hela ens liv, kan allt försvinna. Jag kan fortfarande känna det, kan fortfarande se det framför mig. Se hur du låg där på vägen, känna hur rädslan välde upp, kände hur tårarna trängde fram. Egentligen hade jag ingen anledning att tro att det var du. Det enda som fick mig att tro det var du var det vita håret mot asfalten, och mer behövdes inte. Men desto lägre fram vi åkte med bilen, desto mer insåg jag att det inte var du, och jag kunde andas ut. Jag behövde inte oroa mig längre. Men egentligen spelar det ingen roll, även om det inte var du så var det fortfarande någon som låg där, det var fortfarande någon som hade blivit påkörd. Någons liv som hade förändrats. 

Kommentera här






Kommentarer


Emma

men herregud vad är det som hat hänt?

Svar: Det var en person som blev påkörd precis nedanför där jag bor hos pappa för kanske två år sen, så det är inget nytt, men skulle skriva ett ögonblick och det var det jag kom och tänka på. Så det är inget som egentligen har hänt nu, jag bara tänkte på det och ville bara skriva av mig. (:
Amanda