| Ointressant

Utomlandskänsla

Kroatien 29 juni 2011

Har ni någon gång känt den känslan att ni är utomlands fast ni är hemma? Det gjorde jag i morse när jag gick över till min farmor och farfar. Det var lite småkyligt, skugga men man såg hur solen steg över himlen, precis som det kan kännas när man är på något varmt ställe tidigt på morgonen. Så sjukt underbar men äcklig känsla, och man blir som lagom sugen på att åka utomlands då. Men det får vänta tills nästa år, först körkort och någon sväng runt i Sverige.

 

Känns även som jag har varit utomlands med mitt ansikte, då det är ömt och stelt av all sol jag fått på det de senaste fyra dagarna, inte för att jag ska klaga. Sol är underbart, speciellt när man får vara ute och njuta av den. Men just nu ska det bli skönt att få sitta i ett klassrum och titta på solen genom ett fönster ett par timmar. 

Kommentera här