| Lists | Tips

Något jag gärna läser

Som jag nämt förut är läsa något jag verkligen gillar och något som jag börjar ångra att jag inte gör mer. Jag älskar att gå runt på bibliotek eller bokaffärer med massor av böcker bara för att titta, få inspiration och känna på böcker. Så böcker är verkligen något jag gärna läser, och egentligen spelar det inte så stor roll vad som står i böckerna, bara det är något som berör och man får tänka till på, men får känna och känna sig levande i boken. Några av mina favoritböcker, trots att jag knappt kommer ihåg vad dom handlar om är, "Godnatt mr Tom", "Julia" och "Var är Alaska?". 
 
"Varför röker du så jäkla fort?" frågade jag.
Hon tittade på mig och log brett.
----
"De flesta röker för att de tycker om det. Själv röker för att dö." 
- Var är Alaska?
 
Om det är någon där ute som har en bra bok att tipsa om så är jag gärna öppen för förslag. så ge mig era bästa boktips, eller helt ärligt kan ni ge mig alla era boktips.
Att det däremot tog mig 19 år att skaffa en bokhylla är bara deprimerande.
 

Kommentera här