| Thoughts | Träning

Tills jag slutar att må bra av det

Varje gång innan jag ska spela fotboll, både match och träning så blir jag negativ, undrar varför jag ens ska fortsätta med fotbollen. Det tar bara en massa tid från mig och vad får jag ut av det? Men efter varje gång jag har spelat så mår jag bra och jag inser varför jag fortsätter. Trots om vi förlorar, ligger sist i serien eller det går bara allmänt dåligt för mig, så är det de där små gångerna det går riktigt bra - även om det mest handlar om tur för min del - det är dom som gör det så extremt kul. När man får adrenalin, ilska, glädje och alla andra känslor man får, man känner något. Man har ett mål, något att kämpa för, det är inte bara för att man ska bli bättre, det är för att man ska vinna. Det är antaligen det jag saknar med all annan träning. Något att kämpa för.

Kommentera här