| Thoughts

Sista dagen på InnerJoy

Då har man jobbat sista passet på InnerJoy, kanske för alltid, kanske bara för nu. Det var trots allt lite känslomässigt när jag gick ut därifrån för sista gången. Har som tränat där i det senaste tre och ett halvt åren. Dessutom spenderat en kväll i veckan i två års tid, samt lite mer under två sommrar innan jag tog en paus på fyra månader i somras. Men hade inte samma känsla då, jag visste ju att jag skulle tillbaka senare under hösten. Vilket har varit nu, i två och en halv månad har jag spenderat de flesta dagar där i veckan. Har även under de här tre åren gått i skola och haft en PT-utbildning i InnerJoys lokaler. Man kan säga att jag nästan spenderat den mesta tiden i Östersund där, vilket har gjort att jag har kallat det ett av mina stadshem. 
 
Men nu är det slut. Speciellt den sista hösten har varit underbar. Har träffat och lärt känna så många härliga medlemmar och träningsglada människor. Fått sett så många människor kämpat och svettats när jag har kört pass med dem, vilket har varit bland det roligaste jag har varit med om. Så man kan ju förstå varför det kändes som om jag lämnade en halva när jag gick därifrån. Jag känner också att det är med träning jag verkligen vill jobba. Frågan är bara nu, hur? Vad vill jag egentligen utbilda mig till och jobba med? 
 
Jag vill bara säga, tack för allt InnerJoy, tack för allt du har lärt mig om träning, motivation och glädje. Och allt annat jag också lärt mig. Men nu är det slut. Nu ska man börja ta tag i träningen hemma vid också, har alltid varit det svåraste. Så får vi se vart jag nästa gång kommer jobba med träningen. Och Lycka till. Lycka till med träningen alla underbara människor, och Lycka till alla kollegor med att fortsätta driva InnerJoy mot toppen. 
 

Kommentera här