| Träning

När man ångrar sig en timma försent

Bilden är från Skinkcupen i år, under uppvärmningen innan den bästa matchen jag troligtvis någonsin har gjort i mål.
Jag åkte inte på fotbollsträningen idag. Jag är besviken på mig. Jag är inte besviken på mig för att jag inte träna, jag har redan tränat och jag kommer träna mer i mitt liv. Jag är besviken på mig för att jag vet hur mycket jag älskar att spela fotboll, hur lycklig det gör mig. Det är verkligen bland det bästa som finns, även om annan träning är sjukt kul också så slår det inte fotboll. Fotboll har allt. Och jag åkte inte.
 
Det gör mig besviken, jag åkte inte på det som gör mig fullkommligt glad och som jag längtar till varje vecka, bara för att jag kände mig tvungen att åka. Och när jag känner mig tvingad så gör jag det inte. Det spelar ingen roll vad det är, jag vägrar. Och bara för det sitter jag nu 1 timme senare och ångrar mig. Varför åkte jag inte?

Kommentera här