| Gotland | Thoughts

En månad på Gotland

Sådär, nu har jag snart spenderat en månad på denna underbar ö. Och jag fullkommligt älskar den. Jag kände mig hemma efter två dagar, i Östersund kände jag mig hemma efter tre år och det var mest bara för att det faktiskt var ett av mina hem, men jag ville alltid hemhem. Här längtar jag inte hem, såklart längtar jag efter min familj och vännerna där hemma, men jag vill inte hem. För just nu är det här mitt hem. Jag trivs så bra i mitt och Agnes kaosrum - mest mitt kaos -, jag trivs så bra med hela lägenheten - trots att jag endast spenderar tiden jag sover och äter frukost där. Men jag älskar hela Visby, så allt här är mitt hem. 
 
Jag har dessutom lärt känna fyra nya trevliga tjejer, bor dessutom med tre utav dem, och den fjärde kan man också säga att jag bor med. Jag jobbar på världens skönaste ställe - och tur är väl det då jag spenderar största delen av dagarna där. Det är fullkommligt kaos, speciellt den senaste veckan, men jag gillar det. Vilket beror på människorna man jobbar med, vi skrattar, skriker, kramas och ler mot varandra, varje dag. Det är så skönt att ha några att jobba med igen. Vi pratade om det förut i veckan - en av alla kvällar som vi sitter kvar på jobbet efter vi har slutat - att om inte vi som jobbade där skulle varit ett så skönt gäng så skulle vi nog slutat. Men det går inte. För i så fall skulle jag saknat dom för mycket. 
 
Det enda negativa är att jag jobbar så mycket vilket resulterar att jag inte får träffa personen som jag åkte hit med något. Den sista veckan har jag inte ens träffat henne, jag sover när hon åker på jobb, jobbar när hon slutar, och hon sover när jag slutar. Och den enda gång vi både är hemma samtidigt så sover vi. Men jag lovar dig älskling snart så är det vi igen, för det här är våran sommar. Jag älskar dig. 
 
Vad händer annars på Gotland? Jag äter mycket glass, planerar vad jag ska göra i sommar - det ryktas om en fotbollsmatch mot Plaza -, tränar inte - om man bortser från allt springande på jobbet och allt dansande på dansgolvet, jag konsumerar alldeles för mycket alkohol - kommer bli ett vitt år efter den här sommaren + studenten. Och så cyklar jag, fram och tillbaka till jobbet, och går i affärer, köper bikinisar som jag inte kan använda - ge mig sol och ledigehet. Och blir lite smått hjärndöd. Men nu börjar nästa månad. Bara två kvar nu, lev det väl. 
 

Kommentera här