| Lists

En favoritsak

Min favoritsak är utan tvekan min kamera, älskar den, eller ja, inte just den, men att ha en kamera. Klarar mig inte utan att kunna ta med mig kameran - trots att den är stor och klumpig - så känner jag mig naken om jag inte har den med mig. Det är så mycket som är värt att fotas som man ser, och en mobil räcker inte. Kan knappt ta bilder med en mobil, även om jag känner mig lite smått töntig när jag ta upp min stora kamera.
 
Förra våren så gick min kamera sönder strax innan påsklovet, så jag köpte en ny utan att tveka och sedan visade sig att jag fick en ny på försäkringen. Jaja, om jag hade väntat så skulle jag inte kunnat fota på det typ bästa och sista påsklovet jag fick. När min mobil går sönder kan jag vänta i månader innan jag köper en ny. Så kameran är den bästa ägodel jag har. Funderar däremot på att köpa en kamera som är lite mer tålig och kan fota under vatten men ändå tar bra bilder, någon som har en idé? Eller kanske ett stativ, en fjärrkontroll eller ett nytt objektiv. Men det är inte lika viktigt.

Kommentera här