| Lists

Mitt Bloggnamn

Min blogg heter Words of a Love song om man sätter dit några mellanrum, ibland när jag ser det läser jag det däremot som Words of alofofosongof. Typ med lite S också, tänker som att det är en hund med hängläppar, som en bulldog, som öppnar och stänger munnen, utan något ljud så det blir bara luft och lite dregel. Ja, då vet ni hur jag läser mitt bloggnamn. Varför heter min blogg så då? När jag skapade bloggen så visste jag inte vad jag skulle ha. Elin gav som förslag att jag skulle ta en mening ur en låt som jag gillade. Under den här tiden lyssnade jag mycket på en låten If I die Young (covern med Sam Tsui) och i den så sjunger dom; 
 
"If I die young, bury me in satin
Lay me down on a bed of roses
Sink me in a river at dawn
Send me away with the words of a love song"
 
Egentligen ville jag ha raden "bed of roses" eftersom rosor är fina men samtidigt taggiga, ungefär som livet, det är fint men kan göra ont ibland. Om man sätter ihop det - bedofroses - ser det bara konstigt ut, så det sket vi i. Och då blev det Words of a Lovesong, för livet är ändå bra fint och kärleksfullt trotsallt. Och det här är mina ord på mitt liv. Det var snart 4 och ett halvt år sedan, låten är fortfarande riktigt fin. Och namnet får bara vara kvar.
 
 

Kommentera här






Kommentarer


Elin

Jag minns när vi hittade på ditt bloggnamn! Hihi tiden går för fort.

Svar: Hahah, eller hur, det är sjukt att det redan är över fyra år sedan :o
Amanda