| Lists

Något jag gjort

Jag har gjort ganska mycket saker i mitt liv, har som haft 21 år på mig att göra saker så lite måste jag väl ha gjort. Annars skulle jag bli besviken på mig själv. Det jag är mest glad över att jag gjort på alla dessa år är att jag nästan har fotograferat något från varje dag sen juni 2007. Då skulle jag fylla 13. Det är 43 626 bilder på mitt liv de senaste 8 åren. Det är nästan 15 bilder per dag. (Om man inte räknar med skottår.)
 
Jag är glad över att jag har gjort detta för då kan jag gå tillbaka och titta vad jag faktiskt har gjort varje dag. Inte bara dom speciella händelserna utan även de helt vanliga dagarna, även om jag fotade mer förut på dom dagarna än nu. Det är lättare att ta fram en mindre kamera än en stor systemkamera, men det är roligare att fota med en systemkamera. Nu kan jag se vad jag har gjort i mitt liv. Gjort med mitt liv. Förhoppningsvis kan jag säga att jag har gjort något bra med mitt liv när jag blir gammal, om inte annat så kommer jag komma ihåg det. Nästa steg är att skriva ut bilder och sätta dem i ett fotoalbum, det är det bästa sättet att titta på bilder. Synd bara att jag sagt att jag ska göra det i fem år nu, och än har jag inte gjort det. Någon gång ska jag få tid till det. 
Första bilden som jag har sparat att jag tagit. Däremot så är det här innan jag började fota mest varje dag.
Bilden är tagen i oktober 2006 och föreställer några kaninbebisar som min kanin var pappa till. 

Kommentera här