| Dagen | Lofoten | Mat | Träning

Glad Midsommar

Privatkocken är på jobb, vilket betyder att jag får laga mat själv. Dagen till ära blev det broccolisoppa och nybakta scones, damn girl, ibland kan du ju. Dock ska vi tillägga att middagar när jag är själv serveras inte före åtta och det är ett under att det ens blev några gräddade scones. Deg är så gott. Trots att jobbet gick fort idag så var jag trött, bitter och less när jag sluta, så kände inte för att träna, åkte hem, insåg att jag hade glömt nyckeln så då var det bara att dra tillbaka. Suck. Kände att det var lika bra att träna då, så sagt och gjort, en timme senare var jag glad, lycklig och hade världens sommarkänsla när jag tog cykeln hem istället. Men det är fortfarande kallt här uppe. Dock blev det ju ingen brädåkning vilket det kanske hade blivit om man var i Åre nu. Det är trots allt midsommar så därför blev det att ta på sig klänning, men ingen krans i håret. Fick däremot fem jordgubbar med nugatti, så ska inte klaga. Men nästa år vill jag fira midsommar helt på riktigt. Saknar det. 
 
Summa; Träning får mig på bra humör, ibland kan jag laga mat och glad midsommar, hoppas ni firar mer än mig. Och imorgon är jag ledig, äntligen!
 

Kommentera här