| Thoughts

När man tappar tron på världen

Värför kan inte världen vara så fridfull och magisk som norrsken. Och jag blir arg. Jag blir arg på människor. Jag blir arg på personer som tjänar pengar på krig. Jag blir arg på att vi inte får någon information om vad som händer i världen, att vi bara får information när det händer något i närområdet. I Europa, i västvärlden. Jag blir ledsen över vad som händer i världen. Idag är en sådan dag jag vill åka upp till nordnorge, titta och bli förtrollad över norrskenet. Sedan somna och vakna i en värld som det är fred. Där alla har samma rättigheter - och skyldigheter -, där alla känner mening med livet, har någonstans att bo och mat magen. Där alla har rätt att vara sig själv utan att skada någon annan. Förhoppningsvis kommer vi får det någongång, innan vi har förstört jorden. Och förhoppningsvis så försvinner cancer och naturen och djuren mår bra imorgon också. Nu när jag ändå håller på.

Kommentera här