| Australien | Dagen

10 & 11 december, Sydney

10 December
Bestämde mig för att jag skulle gå och fotogarafera Opera-huset lite grann, så jag och Hjalle åkte och gjorde det.
Hjalle försvann och medan jag fortsatte min vandring för den perfekta bilden hittade jag en gatu-uppträdare. Jag gillar Sydney för att det är så många som uppträder på gatan. Dom bästa är dom som kör akrobatik/dans. 
När jag fortsatte min vandring och kom till Botaniska trädgården så mötte jag denna trevliga herre. Han bjöd in mig på en julpicknick dom hade på en gräsplätt. Så jag följde med honom, fick lite mat och efterrätt och fick tala om för alla att jag inte pratade franska, då picknicken egentligen var för personer som pratade franska. Hade det mycket trevligt där under trädet, men fick tillslut ursäkta mig och fortsätta min vandring. 
Jag fick aldrig till någon perfekt bild, jag hoppas däremot brudparet fick det. 
 
11 december 
Följde med Agnes och Oliver till Bondi, tyvärr inget badande eller simmande, men det blev lite pratande, kikande och fotograferande. 
Det är så mysigt med alla dessa fina papegojor som finns där jag och Hjalle bor. 
 

Kommentera här