| Geiranger | Thoughts

Saker jag saknar från Geiranger

Alla napar efter jobbet. Iprincip varje dag när jag och Eimantas slutade jobba strax före tolv så gick vi och sov i någon timme igen, sedan vaknade vi upp och vi hade fortfarande hela kvällen kvar. Vad jag älskar att sova på dagen. 
Dessert ätandet på kvällen. Varje dag efter middagsservice kom det ner en tallrik med dagens efterrätter. Det blev att äta en del, så mycket ätande. Men det var mysigt att sitta där i köket sent på kvällen, prata och äta. Och de gångerna man sprang ner till köket för att se vad kockarna tog med sig ner kvällen till ära. Och att vi alltid åt från samma tallrik och delade sked.
Sova under bar himmel. Speciellt nu när det regnar varannan dag, blåser storm och är väldigt mysigt december väder. Så saknar jag att bara kunna ta med sovsäcken, lite mat och dra upp på en liten kulle och sova för några timmar. Vad jag saknar att vara mer utomhus. 
Sova i min bil. Någon kväll där i somras så hade vi ett födelsedagsfirande, jag var ledig dagen efter och mitt i natten så insåg jag att jag vill inte vakna upp hemma. Så jag tog min bil (jag var nykter), tog ner baksätet och stoppade in min madrass, täcke, kuddar och en filt. Åkte upp till denna plats, sov där och vaknade upp till detta. Jag saknar alla våra små äventyr. Det slutade med att jag bodde en vecka i bilen efter denna händelse, mest eftersom jag inte orkade flytta tillbaka allt till sängen igen. Däremot så fick bilen stå vid fjorden de andra dagarna. 

Kommentera här