En weekend i Nice

Jag och Agnes ville åka bort så vi drog till Nice i Frankrike.
Vi hängde lite på stranden och försökte få i oss all sol vi kunde (samt letade en evighet efter en baddräkt till Agnes, utan något större resultat.)
Vi gick för att kolla soluppgången.
Sedan så fortsatte vi vår promenad.
Vi gick även ut och dansade, samt roade oss med att shota tvåor hela kvällen.
Sedan gjorde vi det som kanske mest var tanken bakom varför vi åkte, vi sprang Color Obstacle Rush, och jag är så glad att vi bestämde oss att göra det i Frankrike och inte i Sverige. Trots att det var äckligt varmt dagen vi gjorde det.
Sista kvällen gjorde vi det vi är bäst på, picknick-dejt.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

När vi byggde vårt eget hem

Dags för ännu en sleep-over med klassen, denna gången i skogen, utan tält och bara en natt. Vi brudar teamade ihop oss och byggde vårt "lilla" fort. Dagen spenderades mestadels genom att bygga fortet, titta på de andras krektioner och skydda sig från regnet. När kvällen och mörkret intogs satt vi framför eldens sken med grytmiddag, hike banan och fler talet yatzy-omgångar.

På promenad i Västerbotten

Tog med mig farmor, farfar och Leo och åkte upp till Västerbotten för att hänga med kusin och faster över helgen. En av dagarna så tog jag och Sara en skogspromenad i regnet med alla vovvar.

Den sextonde september

Den 16:e varje år är det minis födelsedag, även om mini börjar bli stor nu. Det här året fick jag äran att spendera dagen med honom igen.

Två dagar i skogen med pappa och Barr

Fick till två dagar med pappa och Barr i skogen i september, tyvärr blev det ingen älg skjuten för våran del.

2 charmtroll

1 september
I augusti fick jag mitt tredje syskonbarn, denna gång blev det Petter som blev pappa till detta lilla charmtroll. Åkte och hälsade på dem i Norge en snabbis för att se den lilla.
Gudfar Daniel kom också på besök.

9 september
Hängde med mitt charmtroll.

Andra fjällturen

Så var det dags för en ny vecka och en ny tur, med nya tältkamrater, den här gången hamnade jag med Calle och Albin. Denna gång fick vi planera vår egen tur, men eftersom Calle hade cyklat och skadat foten under helgen blev vår tur inte helt som vi planerat. Men vi hade det kul ändå, och första dagen bjöd på strålande sol och kanske 20 grader varmt. Vissa (bilden under) tog ett dopp, andra - mig själv - ångrar att en inte gjorde det.
Men jag, Johanna, Camilla, Albin och Stefan tog oss upp till toppen efter vi slagit läger för natten.
Sedan blev det yatzy-häng.
Andra dagen bjöd på dimma och noll-sikt, våran planerade tur runt alla berg ställdes in och vi fortsatte på den gömda stigen.
Tredje morgonen började med en födelsedagssång för födelsedagsbarnet Kristina.
Och frukost med Sylarna i horisonten.
Och lite mys på Blåhammaren.
Matlagning i regnet.
Och sedan slutade regnet och vi fick se en av de finaste solnedgångarna.
Såklart barfota.
Sist var det bara en dag kvar vilket började med att titta på när Björn värmde upp inför de sista timmarnas vandring hem igen.