18 från november

Bild 1: Första taco-fredagen
Bild 2: Spelade spel med Paris
Bild 3: Jag och Hjalle köpte, två plastglas, juice och en Smifnoff (på samma affär),
som vi sedan delade på, på Brisbanes gator.
Bild 4: Samma kväll träffade vi Paris för första gången och två tyska tjejer
Bild 5&6: Hamnade i Gold Coast
Bild 7: Spelade minigolf, fick hole in one
Bild 8: Såg en påfågel när jag var ute och sprang
Bild 9: Drog till Byron Bay med dessa människor
Bild 10: Våran sovplats, efter antal problem
Bild 11: Godaste frukosten
Bild 12: Fick en bild på mina små älsklingar, saknar er massor.
Bild 13: Jag och babe på tåget till Sydney
Bild 14: Massor av packning när vi skulle till Sydney
Bild 15: Jag och Deadpool
Bild 16: Mina små fiskar
Bild 17: Hjalle skjutsade mig i en kundvagn
Bild 18: Jag och Hjalle när vi inte helt försöker mörda varandra

Lördag den 26:e november, Bondi & middag

Det blev varmt en dag så vi tog tillfället i akt att hitta på något. Jag och Agnes fixade picknick-lunch, kycklingsallad och vindruvor, sedan drog vi ner till Bondi med badkläder (hälften iaf) och åt picknick, killarna försökte surfa och jag och Agnes sprang genom fåglarna som Timon och Pumba.
På kvällen åt vi middag ute - tapas -, gick runt i Sydney och fick lite julkänslor innan vi bagav oss hemåt igen.

Onsdag den 23:e november, Första dagen i Sydney

Och såg kom vi fram till Sydney, efter en lång tågresa (men längtar fortfarande efter nästa tågluff, Anna). Det första vi gjorde var att åka och kolla på Operahuset, och äta frukost vid det.
Därefter gick jag och Agnes tillbaka till Hostlet, där vi hittade en butik med en massa superhjältar, bland annat honom.
Slutet på dagen blev att åka till Bondi beach och äta lunch med en massa fiskmåsar.
Nu har vi väl gjort allt som man ska göra i Sydney, då kan vi vl åka vidare?

19:e & 20:e november, 36 timmar i Byron Bay

Åkte med Paris, Kat, Hjalle och Laura till Byron Bay för att spendera x-antal timmar där. Vi hann med att hänga på stranden, prova surfa, äta middag och titta åt fel håll på solnedgången, sova i en bil, gå fram och tillbaka på en strand, dansa, tappa bort Paris, hitta honom igen och äta supergod frukost.

Torsdag den 17:e november, The Spit, Gold Coast

En av dagarna tog vi en promenad, en ganska lång sådan för att titta på en fyr och ta en massa bilder.

En vecka i Gold Coast, 15:e till den 22:a november

Så spenderade vi en vecka i Gold Coast/Surfers Paradise. Vet inte riktigt om dom tyckte det var något surfparadis, då det antingen var för kallt, fanns inga vågor eller så drogs vågorna åt alla möjliga håll. Men även om det inte var något surfparadise så var det skönt att äntligen hänga vid ett ställe nära havet igen, och att stanna längre än bara några dagar innan man var tvungen att åka igen.
Någon av de första kvällarna spenderade vi på stranden, med musik, passion pop och parakrobatik.
Det här är våran nyfunna vän, Paris, som vi hittade under en utgång i Brisbane och därefter tog vi med oss honom till Gold Coast.
Dagarna flöt ihop, vissa var kallare, vissa av dagarna kunde man ligga på stranden och bada i havet. Det blev mycket picknick nere på stranden, fick kärlek för Dominospizza och gick ut en hel del för att dansa. Jag saknar Gold Coast, och åker gärna tillbaka upp dit snart igen.

Söndag den 13:e november, Botaniska trädgården

Hängde en av dagarna i Botaniska trädgården i Brisbane, tittade på fåglar och ödlor, och tillslut blev det att vi körde akrobatik och red på dinosaurie.

Fredag den 11:e till Tisdag den 15:e november, Brisbane

Och så hamnade vi i Brisbane, tanken var att vi skulle spendera två nätter där, men vi gillade det så mycket och kände oss inte nöjda, så vi fortsatte med två nätter till. Har dessutom aldrig tagit så lite bilder som jag gjorde där men tur att jag har Oliver som tog några stycken istället. Känner dessutom att jag skulle vilja åka tillbaka upp dit för att prova bo och jobba där.
Det var även så att huset bredvid där vi bodde först var helt invarderat av spindlar i alla olika storlekar. Kan säga att det är än så länge det vidrigaste jag varit med om i spindelväg. Hela himlen var täckt med dom..
Vad gjorde vi i Brisbane då? Inte så mycket, vi gick mest runt kände på hur det var att vara i en större stad. Försökte undvika regnet som kom titt som tätt och spenderade några kvällar på krogen. Samt att vi sista dagen gick till en lagun och spenderade dagen genom att bada.
En av dagarna hittade vi en liten marknad där vi köpte en liter iste och kängruhamburgare.
Försökte hålla ordning på mitt kaos, det fungerade inte så bra..

Torsdag den 10:e november, Townsvilles flygplats

När man har lite tråkigt på en flygplats innan man får checka in.

Tack Townsville, nu Brisbane!

Onsdag den 9:e november, Magnetic Island

Vi tog en båt till Magnetic Island, gick runt, såg en koala och lekte innan vi åkte hem igen.

Måndag den 7:e november, Townsville; Castle Hill

Lika snabbt som vi bokade flygbiljett till Townsville (bokade den på flygplatsen när vi skulle åka till Bali) så var vi där, och tillbaka till Australien. Det var strålande sol och extremt varmt så vi bestämde oss för att ta en hike. Jag gillar att gå, speciellt på små stigar som man inte vet vart dom leder, titta ut över världen, köra yoga och leka. En bra aktivitet i värmen helt enkelt.

6 från Bali

Bild 1: Färskpressad juice vid havet
Bild 2: Min och Hjalles lilla ej-ätbara banan
Bild 3: Bruna ben
Bild 4: Godaste lunchen, som jag saknar
Bild 5: Solnedgång på Kuta
Bild 6: Sista kvällen hade vännerna på stranden lite livemusik och födelsedagskalas.
Supermysigt, när solen hade gått ner började det regna så vi tryckte ihop oss under solparasollerna.

Förra året när jag åkte hem efter Bali hade jag ingen som helst lust att åka tillbaka eller tyckte så mycket om stället. Det kändes som Turkiet, bara lite längre bort. Men eftersom killarna älskar Bali följde jag med i år igen. Det här gången var det lite sorgligt att åka där ifrån, fick lära känna så många roliga människor och även se mer av Bali. Nu vill jag åka tillbaka för att träffa alla igen, se ännu mer av platerserna, men jag är däremot ännu mer sugen att se mer utav Indonesien, där det inte är lika mycket turister. Förhoppningsvis får jag tid att göra det snart.

Lördag den 5:e november, Kuta

Blev lite seriös surfträning dom sista dagarna på Bali. Och äntligen blev det kul. Synd att vi skulle åka hem då.

Onsdag den 2:a november, utflykt

Jag och Hjalle drog på äventyr med moppen när vi bodde i Canggu, hamnade mitt ute på en lerstig bland risfälten.
Till en helt öde, men fin strand.
Något annat fint och kul sak.
Pisang Goreng (friterad banan) - min favorit numera - och en kokosnöt.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Första till den tredje november, Canggu

Vi sa hejdå till tjejerna, packade alla våra saker på mopparna och åkte till Canggu för att se något annat.
Vi åkte upp till ett vattenfall i närheten av Ubud, inte lika vackert som jag hade hoppats på, men ändå, ett vattenfall.