Första skolveckan

Nu har första skolveckan gått vilket har spenderats mesta dels utanför klassrummet - skönt. Har hunnit med hjärt- och lungräddnings kurs, träna på att sätta upp ett tält vilket resulterades i svett, problem och svarta fingrar, kommit ungefär 40 minuter försent till lektionen, provat ett nytt pass - riktigt kul, ska köra det mer helt klart - planerat inför paddlingsturen och fått massor information om den nya skolan. Samt spenderat tre av dagarna i skogen och på Hårkan, inlägget under. Och jag är trött nu. Men istället för att vila upp sig under helgen - har ju hela måndagen på mig nu - spenderas det uppe i Saxvallen med jobb. Pengar is king. Nästa vecka börjar allvaret och jag håller verkligen tummarna att det ska bli ett bra år och att jag får lära mig mycket.

Vildmarksliv i en kanot

2 och en halv dag, 2 kalla nätter och 5 mils paddling senare var vi äntligen i Lit och väntade på bussen tillbaka till skolan. Även om det var kul - riktigt kul om jag ska vara ärlig. Jag gillar att vara ute i naturen, det är där jag trivs som bäst. - Så var känslan när man såg Lits camping obeskrivlig. Typ jag klara det, äntligen få gå på en riktig toalett och äntligen få slippa paddla mer, få riktig mat med massa såser, sova i en säng, slippa frysa, kunna ladda kamera batteriet, sova med någon, återigen slippa paddla + extremt mycket fler känslor.

Så nu kommer några bilder från våra dagar mitt ute i ingenstans som spenderades genom paddla, laga mat, paddla, lekar, gris + lite andra djur, fastna på stenar i forsen, ont i axlar, dra kanoter på hjul, sova i militärtält med hela klassen, mysa framför elden, paddla, titta på när de andra doppa sig och vinna fem-kampen som min klass anordnade.

Mitt sista sommarlov

Kört bil på färja, ätit massor utav god-mat, åkt traktor, ätit glass i mot Sundsvall, åk skateboard och köpt glass från glassbilen.
Cyklat och fikat utanför gymmet på födelsedagen, åkt utomlands, svettas sönder på hotell-gymmet - så jävla skönt! -, myst på hotellrummet, sprungit med världens lataste hund och fått samma kort.
Förberett mig på jobb, ridit, blivit bjuden på restaurant, köpt 7 pizzor för två pers, njutit av solen hemma vid och busat med mini.
Väntat på tåg, sagt hejdå till min snygging efter två veckor tillsammans, tränat, åkt tåg, suttit på golvet på tåget i två timmar och fått snyggaste linnet i födelsedagspresent av världens finaste tjej.
Och så var även det här sommarlovet över. Mitt sista, nu kan jag också äntligen få säga det ett år efter mina jämngamla. Trots att i början på sommaren var jag seg-startad och mest låg hela dagarna och gjorde inget så var det mysigt på kvällarna och jag kunde inte spenderat det på något bättre sätt. Jag kunde däremot gjort lite mer av allt som jag tänkte men det kommer väl någon gång. Hoppas jag. Resterande delen av sommaren var mer händelserik men inte lika mysig, om man bortser från sista veckan nere i Ekön, som var extremt mysig och underbar. Jag har haft ett bra sista sommarlov och jag skulle inte kunna spenderat det bättre. Nu är jag redo för trean.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Sista dagen på mitt sista sommarlov

Sista dagen på lovet spenderades med pappa och vovvarna i skogen och på myren. Stor-vovven vill fortfarande inte bli bra på bild - tur att jag har en liten att fota - och jag vill så gärna att älgjakten ska börja. Men det är bara en vecka kvar nu, + en till vecka innan jag kan få följa med.

Jag är så lycklig när jag har dig nära

Har kommit hem efter en underbar vecka hos min älskade vän, Agnes. Kunde inte spendera min sista vecka på mitt sista sommarlov på något bättre sätt. Gud vad jag har saknat dig, men nu är det inte länge kvar att vi träffas igen. Lite mer än två veckor men det överlever vi, överlevde vi det här så överlever vi allt. Jag älskar dig bästavän.

Fler bilder från kommer vid ett senare tillfälle, förhoppningsvis snart.
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Nu är det dags för lite sommarlov igen

Och nu har jag jobbat min sista timme uppe i Skalstugan för den här sommaren, och jag har spenderat 2 veckor på samma ställe, det om något måste vara rekord. Och jag är  inte less på det än, jag skulle med lätthet kunna spendera några dygn till här - om jag jobbade såklart, jag måste ha något att göra om dagarna, eller om min bror Petter kom hit, för jag saknar dig vettu. - och om jag inte skulle åkt ner till min underbaraste vän imorgon. Då finns det ingen annan plats i världen som jag hellre skulle vilja vara på, om inte du vore där med mig såklart. Snart bara ett litet dygn kvar, äntligen säger jag bara.

Sista måltiden

Och så var sista kvällen kommen, sista middagen och sista stunden med gäster. Och jag börjar äntligen tycka att det är kul att vara ute bland dom.

Tinky

Första gången på flera år som jag sitter på en hästrygg, och jag vill kunna rida, och utan att vara mer eller mindre skräckslagen.

Promenad i solsken

Jobb, jobb och återigen mer jobb. Istället för att åka bil upp till andra passet bestämde jag mig för att gå eftersom det för första gången på hela veckan var sol. Solen gjorde mig både varm och lycklig så det slutade med att jag gick de 4,5 km i sport-bh, jeans och ballerina skor. Såklart tog jag på mig arbetskläderna när jag närmade mig jobbet, för att inte skrämma iväg alla gäster och förhoppningsvis så skrämde jag inte alla bilister som åkte förbi mig heller.

"Försök också att motionera lite mer"

Bild 1: Redo för cykling. Bild 2: Matchande kläder.

I lördags stod det att jag skulle motionera mer i mitt horoskop. Tre dagar senare lyckades jag ta tag i det, vilket blev cykling till och från förmiddagspasset (jag har inget liv förutom jobbet när jag är här uppe) och en efterlängtad joggingtur med mina kusiner. Helt otroligt var att jag även fick med Britta ut och springa, men jag lyckades bara ha med henne i 20 av dom 50 minutarna vi var ute, så nästa gång satsar jag för 10 minuter till.
Bild 2: Cykla cykla. Bild 3: Cyklen matchar också.
Bild 5: Vattenpaus. Bild 6: Jogga, jogga, jogga.

Måndag

Andra jobbveckan, sista jobbveckan før den hær sommaren. Om två veckor børjar skolan. Det ær inte længe kvar nu.

Ny jobbvecka betyder nya gæster på Skalis, och ny tævling. Ikvæll blir det pingis før hela slanten eftersom vædret inte ær med oss - istællet før strålande sol så ær det ihærdigt regn - vilket betyder att vi flyttar in kvællsaktiviteten och att jag ska bli Skalismæstare i pingis. Om vi tar statestiken från Mallorca kommer jag førlora stort.

Dessutom då jag inte æger en egen dator - som har gått førvånatsvært bra att øverleva utan - sitter jag før nærvarande på den enda datorn i huset før tillfællet. Bjørns sega, gamla och NORSKA dator vilket ær anledningen till mina vackra æ och ø. (Kunde ju iaf skriva Bjørns namn rætt før en gångs skull.) Men någon vidare bra uppdatering kommer ni inte få då jag inte kan redigera bilderna, eller något annat heller. Amanda hjærta Redigering.

Bæst att gøra sig klar och førbereda sig før en vinst i pingis.

Happiness

Jag är lycklig

Låt mig svettas

Något jag verkligen saknar med att vara utomlands är att träna. (Egentligen saknar jag allt, men jag blir frustrerad över att träningen inte känns lika bra här hemma längre.) Hur mycket jag än tar i, hur mycket jag än kör så blir det inte jobbigt på samma sätt, det blir inte samma trötthet, svettigt eller samma underbara och härliga känsla. Det blir mer, eh, och vad ska jag göra nu då?

Svett och träning hör ihop tycker jag, det är inte äckligt att svettas när man har tränat, det är bara extremt äcklig jävla skönt. Att man har svettdroppar över hela kroppen och det bara rinner från en, då känner man verkligen att man tagit i, man har ansträngt sig, man har tränat. Exakt den känslan fick jag de två träningspassen jag lyckades skrapa ihop och köra när jag var nere på Mallorca, och antagligen är det därför det inte känns lika skönt hemma längre. För jag blir inte lika svettig och kroppen skakar inte av ansträngning efter ett avslutat träningspass. Två minuter efter jag har avslutat träningspasset så skulle jag kunna göra om passet igen, och det gör mig så less.

Jag vill känna känslan av att efter ett träningspass ska jag vara så mör i kroppen att jag knappt kan ta mig till duschen, jag ska ha svettas från varenda del av min kropp men samtidigt när jag står i duschen, sköljer av mig all svett så ska jag le. Le för att jag klarade av att trötta ut kroppen, klarade av att göra det hårda träningspasset och klarade av att inte ge upp. För nu när jag har känt den underbaraste känslan efter ett träningspass så går det inte att komma tillbaka och nöja sig med något halvdant. Jag måste få ta ut mig ordentligt, så kyla och även mig själv, låt mig få svettas.

27 juli 27 july 27 julio

Sista dagen på hela semestern och skulle återigen bli tvungen att säga hejdå till nyfunna vänner som alltid är lika svårt. Varför måste jag alltid träffa nya människor som jag antagligen aldrig mer kommer få träffa igen? Men egentligen ska jag väl inte klaga, jag gillar ju det. Och trivs med dom bäst.
Idag blev det inga aktiviteter, utan bara ett sista dopp i havet och lite vatten-volltyboll-lek med min tyska lill-kompis som jag hade jättesvårt att förstå. Som jag inte kunde förstå. Jag skulle lärt mig tyska istället för spanska, pratade inte med någon som kunde spanska men alla kunde tyska, så värt var det att åka hit för att lära sig spanska..
Första delen av dagen var faktiskt väldigt seg, eftersom alla mina kompisar var spårlöst försvunna men efter ett tag kom dom tillbaka en efter en och det slutade med att bli en bra sista dag vid poolen. Men allt bra har ett slut, tillsist var det bara att pallra sig upp, göra sig ordning för hemresa, packa det sista och gå ner och vänta på bussen till flyget.
Det sista jag gjorde innan flygbussen kom var att spela kort med mina nya vänner samt fick kramar. Gud vad jag älskar kramar, det bästa som finns. Helt klart.

Fotograf: Mamma

Ich vermisse euch

Sen var det bara bussresa, flygresa och bilresa hem och landa i min säng halv fem på söndagmorgon och semestern var över. Allt jag har nu är nya vänner, nya bilder och en massa minnen.
Det bästa jag har läst på ett flygplan.

Det bästa med sommaren

Gick hem från jobbet ikväll och fick världens känsla av sena sommarnätter med fina människor, härlig musik och bara livet som leker.

Äntligen lite sol igen

Sovmorgon, titta Iron Man 2, ligga ute i solen, träna och läsa i solen i bikini hann jag med innan kvällens arbetspass skulle börja. Men imorgon börjar återigen allvaret och väckarklockan står på kvart över sex. Inte alls lika lockande som att kunna få sova tills man vaknar.

I'm a superhero

Och idag har jag haft sovmorgon och det enda produktiva jag har gjort är att sprungit, och visst är det bra, riktigt bra om det är min lathet vi pratar om. Men kanske borde jag hunnit med något mer eftersom jag ändå vaknade vid sju imorse. Men varför ska man göra en massa? Jag har ju sommarlov. Det är därför man erbjuder sig att jobba kväll istället för att vara ledig hela dagen. Men jag har ju iaf sett två filmer idag, Captain America: The First Avenger och Iron Man, lite superhjälte-tema. Antagligen för att hjälten i mitt liv saknas. Nej, nu är det nog bäst att jag börjar göra mig iordning för jobb. Så kan jag iaf tjäna lite pengar idag.

Och såklart börjar solen lysa för att jag ska jobba.

Kubbspel i kvällssolen

Efter middagen på jobbet idag så tog vi oss an en kubbomgång mot gästerna, där vi - efter ungefär en timmes spelande - kom som segrande ifrån. Och jag inser mer och mer vad jag vill göra med mitt liv.
Fotograf: Britta
Tröjan som jag har på bilden är min favorit tröja, använde den för andra gången igår.

På timmarna

Tre omgångar vändtia med kusin ute i solen mellan arbetspassen. Blev varken att bada eller träna..
Lämna en Kommentar (0) | Tillbaka till toppen

Dag 1 av 10

Första arbetsdagen avklarad och efter första passet firade jag och kusin Britta med träning och ett dopp i Medstugesjöns extremt varma vatten. Fötterna hann domna bort innan vi ens kom så långt ut att vi kunde doppa oss. Nu är jag äntligen tillbaka till Skalis och kommer att ha något att göra på dagarna de närmsta två veckorna och samtidigt få pengar i fickan. Skönt. Jag kommer inte hinna dö av tristess det här sommarlovet heller.

26 juli 26 july 26 julio

Fotograf: Mamma/Björn
Ännu mer aktiviteter dagen till ära, vilket suprise. Idag blev det pingis - förlust varenda match med ungefär 11-1 i snitt. Något annat mystiskt spel - förlust, men fick med Anders och Sigurd STORT -, skjutning - fick fyra poäng - och vattenpolo - första vinsten för dagen och första målet. Yey. Spelade även vattenvollyboll igen och provade Vattengympa. Semestern kändes verkligen som när man var liten och lekte mer än låg på solstolen, och så sjukt underbart. Jag måste verkligen leka mer på mina semestrar.

Fotograf: Björn

Någon gång mitt på dagen blev det glassmys på B12, åh, saknar vårt lunchställe och Zumo Naranja Natural, men det är bara för att det är så underbart gott.
Bild på mig, Fotograf: Mamma
Sista middagen på hotellet, sista kvällen på hotellet och sista kvällsbadet. Senare på kvällen blev det kortspelande med Marc och Sigurd, och sedan biljardspelande tills de i baren skickade oss därifrån. Och för första gången på semestern förlorade jag mot Sigurd. Men han är ju bättre så det är kanske inte mer än rätt att han vann den sista gången.
Fotograf: Mamma

25 juli 25 july 25 julio

Och så är vi framme till den bästa dagen på hela semestern. Torsdagen. Låg vid poolen bara för att kunna göra alla aktiviteter som skulle vara under dagen. Och dagens första aktivitet var pingis, och jag vann. Grym jag är. Sen blev det dart, där jag kom trea men fortfarande skulle få en gratis drink. Yes. Men eftersom familjen hade bestämt sig för att åka med tåget fick drinken vänta till kvällen. Vi hoppade på tåget och åkte hela varvet runt utan att stiga av en enda gång. Men varför ska man de? Nu har vi ju sett hela Playa de Palma.
Väl tillbaka på hotellet så var det dags för nästa aktivitet vilket var boule, där jag och min lagkamrat tog ikapp en nästan solklar vinst och vann. Vi spelade med gröna kulor och var alltså inte ens i närheten den lilla bollen när jag tog kortet. Bra kämpat Amanda. Som vinst fick vi en gratis drink var. Awesome! Om jag inte minns helt fel spelade vi en omgång vattenpolo igen, som jag återigen fick gå med en förlust ifrån.
Det blev kväll, middag och en frågesportstävling som min nyfunna vän Mark vann. Duktigt dom var är. Och vi klara första frågan med full poäng, sånggruppens namn, hur många medlemar och vart dom kom ifrån. Abba, fyra och Sverige. Bäst vi är, helt klart. Och jag fick min gratis drink, och ungefär för första gången drack jag något som var gott med alkohol i.
På kvällen gick jag och Erik ner till havet för att kvälls/natt bada, jag måste alltid bada på kvällen. Sen gick vi ut. Jag fick dansa. Jag behöver inte vara full. Jag somande med ett leende och vaknade med ett leende. Fan vad underbart det är att dansa. Thanks for you took me out to dance. I miss you.

"Don't you give me the stars, Don't you give me your love, Don't you give me your heart, Just give me one night in Ibiza Mallorca"

Du gör mig galen

Åkte in till stan, fick träffa fin Anna, satt och vänta, köpte ny träningsväska, blev bjuden på middag och hyrde film, Du gör mig galen. Första gången vi betalade för en hyrfilm sen typ i April och filmen var bra, men jag tror nog att vi gör varandra mer galen än vad dom i filmen gjorde. Men trots det verkar vi gilla vandras sällskap.

24 juli 24 july 24 julio

La Sue, i Palma
Idag tog jag två kort av 679. Antingen så hade jag så tråkigt/inget att fota eller så hade jag inte tid att fota. Problemet är att jag minns inte vad jag gjorde före tre så någon sanning borde det ligga i bägga av dom två anledningarna. När klockan slog tre var jag däremot nere på stranden och spelade strandfotboll med dom vanliga aktivitets-människorna och brände sönder fötterna. Men fötter verkar vara till för att skadas om man tänker på hur det gick förra semestern då jag klev på något (när vi spelade fotboll) och började blöda under foten, eller semestern innan det då agnes klev på en sjöborre.

Efter fotbollen i den stekande hettan sprang vi ner i havet och svalkade hos, älskade hav. Att det tog mig 17 år att börja älska dig. Träffade en tjej från Tyskland som tråkigt nog skulle åka hem redan samma kväll och sedan gick vi tillbaka till poolen där vi spelade vatten-vollyboll. Som jag har spelat nu i x-antal timmar under den här semestern. Är helt enkelt bäst på det nu. Eller så inte. Efter en timmes spelande blev jag tvungen att gå upp för att börja göra mig iordning för kvällens aktivitet, nämligen en kvällstrip till Palma. Som jag inte alls egentligen var så sugen på.

Men vi hoppade på bussen och åkte dit, tittade på katedralen La Seu, gick till shopping gatan, hittade någonstans att äta innan vi bestämde oss för att ta bussen hem igen. Så sugna var vi att vara i Palma. Men på bussen fick jag världens sötaste 5åring bredvid mig och jag funderade ett antal gånger om jag skulle ta med honom hem. Resterande delen av kvällen satt jag ensam vid poolen, med min alkoholfria drink, läste min älskade bok och tittade på när de ytterst få människorna dansade. Och fick ta en bild med en allt-eller-inget-dansande vän. Men han är söt och jag älskar att han bara kan slappna av och bjuda på sig själv.