| Thoughts

Det min kropp och huvud längtar efter

Nu känner jag att jag varit för länge hemma igen, kroppen börjar få fel och tankarna glider iväg till något helt annat.
 
Jag vill ut och resa, se världen och bara leva.
 
Jag vill sitta på mängder av tågstationer, flygplatser och busshållsplatser, vänta i flera timmar, sova på en obekvämställning medan jag åker buss, resa i ännu fler timmar, le, titta ut genom fönstret och se världen svischa förbi, åka fel, träffa nya människor, se solen gå upp från flygplansfönstret, guppa runt på havet i en båt, höra tågets dunkande medan man försöker sova, sitta på golvet, kliva upp tidigt bara för att hinna med en buss, springa till tåget, behöva ta av sig alla saker bara för att komma igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen, ta varje chans man får till att sova, hitta något snabbt, enkelt och billigt att äta bara för att få i sig mat och framförallt skratta. 
 
Snälla, låt mig få leva.

Kommentera här