| Dagen | Skalstugan

Ett dygn vid Stora Rensjön

Efter jobbet tog jag min bil och min packning (extremt mycket packning för ett dygn) upp till Stora Rensjön där Stina väntade på mig. Fick se en fin solnedgång på fjället påvägen dit. 
Väl däruppe så hamnade vi ganska direkt i bastun där vi satt i minst två timmar och åt. Men det var gott, mycket gott. 
Tillslut kände vi väl att det var dags att gå och lägga oss i vår lilla mysiga stuga. Påvägen upp skrämde jag upp oss, det är inte bra med mörker och hus, när man är mest rädd för det. 
På morgonen när vi vaknade var det blå himmel och sol. ÄNTLIGEN.
Och sedan blev det frukost utomhus i gräset med den här utsikten. 
Någongång under dagen kände vi att det var dags att gå ner till sjön. 
Blev såklart ett dopp. 
Tillsist fick dagen ta slut, så vi sa hejdå till vår lilla stuga och åkte tillbaka till civilistationen - om man nu kan kalla Skalstugan det.
 

Kommentera här