| Kemer

24 augusti

Första dagen i Kemer och vi började med att äta god fruktfrukost med lyxfru-Jonna, fortsätta ner till poolen med att chilla, mysa och busa innan hälften av crewet stack på båtcrusing vilket betydde att jag och Jonna fick dagen för oss själva, och vad vi hann med fast vi inte gjorde något.


Det började med att vi lessnade på att ligga vi poolen – eller okej, inte lessnade, ville till stranden. Vi gjorde oss iordning gick ner till marketen, råkade riva ner halva affären, fick söta tuggummin av killen i kassan samt min blivande vän, beställde gratis skjuts till havet, åkte med öppen dörr ner, blev visade solstolar, njöt av solen, värmen och att bara vara där. Fick gratis Strawberry Ice drinkar – godaste jag någonsin druckit, måste jag säga att jag saknar dom extremt? –, satt och drack de i vattenbrynet och insåg att vi var i paradiset. Beställde lunch, satt och prata med chefen om allt möjligt, som hajar, fina leenden och som tillslut bjöd ut oss på middag. 

Efter ett tag bestämde vi oss för att åka hem till lägenheten där träffade våra sambosar och bestämde oss för att laga mat hemma. Det blev alltså ingen spontanmiddag med chefen, men vi hade det trevligt och lugnt. Jag kommer aldrig kunna glömma hur underbart vackert det var där första dagen, det var som i paradiset. 

Kommentera här