| Kemer

26 augusti

Första dagen i Turkiet som vi alla var tillsammans, vilket började med att jag och Agnes blev skyldig bar-Bossen en strawberry ice, mycket bra av oss. Efter det missödet hängde vi en stund på stranden, solade och mest badade i det underbart varma och sköna vattnet. Vi gjorde även ett äventyr genom att alla trängde ihop sig på en jobe och hängde efter en båt, vilket är extremt roligt och blött. 

Efter äventyret gick jag och Agnes och pratade med Nezir (Bossen) och vi försökte få bort våra skulder genom fotbollsstraffar, Agnes lyckosten lyckades med det, och jag blev skyldig honom en glass istället. Ännu bättre Amanda. När vi hade lyckats avgöra strafftuneringen – vilket tog ett bra tag – började vi spela fotboll med dem, en som vi spelade mot var hans bror och vem den andra var är fortfarande ett mysterium. Där blev jag och Agnes däremot segrande, bäst vi är. Men svettigt och kul var det. 
När det var dags att åka hem från stranden så bestämde jag att det även var dags att betala igen en av mina skulder. Så jag köpte en glass, vilket killen som jag spelade match mot köpte åt mig – så bra gick det att betala igen den skulden - sen gick jag till den sovande chefen, väckte honom och sträckte fram glassen. Lyckan som han utstrålade då gjorde mig alldeles lycklig. Nästan det bästa jag gjorde på hela semestern och jag berättade även att vi hade tänkt äta middag där. 
Klockan 7 kom han och hämtade upp oss, lyxigt med gratis skjuts. Vi åkte dit och sedan hände det mest romantiska jag varit med om, både jag och Jonna undrade vart servetterna som han gav oss när han visade en film från ett bröllop var nu. Det enda han sa var ”Follow the flowers”, och vi följde efter blombädden som han lagt ut på marken och kom fram till ett bord som var fullt med blommor och med ljus runt oss. Hur länge hade han ens vetat att vi funnits? Tre dagar. Det är sjukt. 

Längre in på kvällen – på baren – blev kaos, läskig och awkward. Så vi bestämde oss att gå hem, väl hemma så berättade kvinnan i receptionen – som förövrigt fick stå ut med det mesta av oss, stackarn. Guldstjärna till henne. – att vi fått en lapp från våra dykarkompisar. Så vi bokstavligt sprang upp till rummet för att se vad de hade skrivit. Vi bestämde för att ringa upp dem, och resterande delen av kvällen – natten – gick vi omkring med dem, blev bjudna på glass hos en extremt läskig och underhållande glassgubbe och pratade om allt möjligt. Innan vi blev tvungna att gå hem och sova. Kvällen började romantiskt, urartade sig till läskigt men slutade väldigt bra. Sköna turkar. 

Kommentera här