| Kemer

27 augusti

Den här dagen började som de flesta andra med att vi hängde på stranden. Dagen till ära tog vi med Hannahs luftmadrass till stranden, så vi chillbadade med madrasserna – då en som jobbade där frågade oss om vi ville låna två till – samtidigt som jag satt och spanade på en båt som de körde aktiviteter med. Inte bara för personen på båten var snygg, utan även för aktiviteten såg underbart härlig ut. Jag och snyggingen fick ögonkontakt och han frågade om vi ville följa med, såklart svarade vi ja. Man måste våga och vara spontan. Så vi gick dit, satte oss på båten, chillade, lyssnade på musik, skrattade, spanade in killen och vart avundsjuk på den andra killen som gjorde aktiviteten. Jag och Agnes blev så sugna på att prova så vi gjorde det. Det var skönt, chillt och häftigt att bara flyga ovanför havet. 
Varje måndag är det en fruktmarknad i Kemer, och eftersom alla vi tjejer älskar frukt bestämde vi oss för att hitta dit och köpa massor av billig frukt. Vilket var lättare sagt en gjort, men efter ett tags letande hittade vi till paradiset av frukt vilket gjorde att vi konkade hem x-antal påser med frukt och en halv melon till bebis. Vi fick även prova rosa-saft av ginger-Oskar, vilket var extremt gott och han var trevlig, glad och kramgo.
Middag på hotellet stod på kvällens schema vilket slutade i totalt kaos, tårar och förkylning. Som tur var gick stämningen upp när jag fick med de flesta på magdans och turkiskdans, man borde ställa upp på mer och våga bjuda på sig själv, trots att man inte kan dansa. Senare på kvällen blev vi upphämtade utanför hotellet och åkte ner till havet för att dricka bland annat Bitch-ice. Ännu senare – hur kan de klara av att nattlivet börjar 12? – åkte vi in till centrum till club Aura där vi spenderade kvällen på VIP-avdelningen, som vi förövrigt blev bjudna på. 
Höjden av förvåning och öppna munnar blev när x-antal brudar kommer ut med bara bikini och extremt snygga ben och rumpor. Ibland undrar jag helt ärligt ifall jag inte är lesbisk. Som synd var kunde inte jag njuta av kvällen lika mycket eftersom min ork var nere på botten och min huvudvärk och halsont var över acceptabel nivå. När vi väl bestämt oss för att gå så började det vi väntat på hela kvällen, nämligen skumpartydelen. Jag kände att jag var tvungen att prova det, hur dåligt jag än mådde kunde jag bara inte åka dit utan att prova på och dansastå – under skummet. Vi gick ner dit och jag drog med mig Agnes till skummets mitt, vilket är bland det skönaste jag har gjort, samtidigt det läskigaste och mest klaustrofobiska. Men det var det värt. Även fast det blev äckligt kallt att gå hem alldeles blöt – man kände sig som en slickad katt –, dessutom var det nog bland det sämsta för min förkylning. 

Kommentera här