| Thoughts

Tågresor och avslappning

En kille som jag satt bredvid på vägen ner frågade mig vart jag skulle, och jag berätta att jag skulle träffa en kompis och att resan är 14 timmar, enkel väg. Han svarade då att det måste vara en bra vän, eftersom man oftast brukar fundera ifall det är värt att åka efter 6 timmars resande. Och det är hon verkligen, hon är värd att resa 26 timmar bara för att få träffas i två dygn, för jag skulle inte gjort det för någon som inte är värd det, helt klart. Men ändå så gör dom där 26 timmarna ingenting för mig.
 
För jag älskar att resa, åka förbi mil efter mil, titta ut genom fönstret, tänka och bara ta det lugnt. För det är något jag måste göra oftare, slappna av och bara ta det lugnt, och det gör jag när jag reser. Jag skulle helt klart resa mycket mer ifall jag hade mer pengar, (vem skulle inte det?) men det är inte bara för själva resandets mål utan även för att få ta sig dit, får slappna av. Det är nog anledningen varför jag inte gillar att köra saker, man kan inte slappna av på samma sätt. Hela avslappningen försvinner.

Kommentera här






Kommentarer


Elin H

"Om ditt hjärta slår kommer jag vara med dig vännen, vart du än går", right? Tycker så himla mycket om dig sötnos. :)

Svar: Riktigt right, så det ska vara och så det är. Tycker mycket om dig med, och jag måste komma ner och se din student. :')
Amanda