| Gotland | Lists

10 Saker jag lärde mig under tiden på Gotland

 
1. Gå aldrig utanför dörren utan BH - man vet aldrig vart man hamnar. 
 
2. Ord på syrianska, dock bara dumma-ord, men blir lätt så när det är de enda dom säger till oss
- och varandra, mer eller mindre. Men jag saknar att höra det redan. 
 
3. Att jobba under politikerveckan på Gotland är som att koka hjärnan. 
 
4. Det värsta som finns är att man har ett lång bord och alla ska betala var för sig. Bjud varandra. 
 
5. Om pengar var ett problem så skulle jag inte ha några problem. 
 
6. Hur det är att jobba under folkomligt koas, när alla skriker på varandra,
när man blir hotad att få en planka i huvudet om man tar en konstig beställning till,
när inloggningsnyckeln försvinner, när strömmen försvinner och när man tappar
en hel bricka full med dricka över sig själv. Oh, yes, jag har lärt mig allt det där. 
 
7. Att det känns som det var länge sedan man var på krogen när det är tisdag och man var ut på lördagen. 
 
8. När man känner sig stolt för att man har gjort två träningspass på en månad.
 
9. Hur det är att ha tre hem, Trossen, källaren på Plaza och Gute.
Fast man har alla sina ägodelar på ett fjärde ställe. 
 
10. Hur snabbt det går att glömma allt. Hur snabbt allt försvinner. Hur snabbt det blir till ännu ett minne.
Men också hur snabbt det blir oförglömligt. Något man kommer minnas resten av sitt liv.
 
Älskade Gotland. 
 
 
 

Kommentera här