| Lists

En sanning om mig

En bild på mig och mina bröder när miniman inte ens var en månad gammal. Minipojken. Min lilla älskling.
Även om det jag mest säger att jag vill göra handlar om att resa, se världen, upptäcka platser, göra nya saker, träffa nya människor. Så vill jag framförallt skaffa en familj och ett hem. Jag vill bli mamma, jag vill bli gravid, jag vill bli gift. Jag vill inreda mitt eget hus, och om jag någon gång har råd vill jag även bygga mitt egna hus. Jag vill hitta ett ställe där jag verkligen vill bo, där jag känner mig hemma. Med min egna familj. Jag vill skaffa mig en hund. Allt det där längtar jag till. Vissa gånger vill jag bara hoppa in i framtiden och hamna där.
 
Varför inte bara göra det nu då kanske ni tänker? För jag vill det inte nu. Jag är inte redo att ge upp mina andra drömmar. Jag är inte redo att bli fången än. Och jag är framförallt inte redo att bli mamma. Jag är inte redo att ha någon i mitt liv som kommer vara så beroende av mig, därför skaffar jag mig inte ens en hund. För det bästa med mig är att jag är fri. Att jag kan i princip göra vad jag vill när jag vill. Och jag är inte redo att ge upp det än. Men någon gång kommer jag det. Någon gång ska jag bli allt det där jag drömmer om. Men jag har inte bråttom. 

Kommentera här