| Lists

Min favoritårstid

Jag gillar alla årstider. Hösten med alla glada färger bland löven och på bärmarken. Vintern med mörkret och snön. Våren med den härliga första värmen och grönskan som börjar komma och sommaren med varma och ljusa sommarnätter. Alla årstider är bra fina. Men det bästa jag vet är att på vårvintern sitta i en snösoffa på fjället känna solens varma strålar mot huden, rökdoften från grillen och ett härligt sällskap. Antingen så har man åkt skidor, skoter eller bräda upp dit. Det är det underbaraste jag vet. 
 
Dock så har vi varma och ljusa sommarnätter, med shorts och kofta, promenerandes utan mål, eller varför inte grillning och kubb. Ligga på stranden i bikini och höra vågorna slå och efter ett tag hoppa i och bada. Cykla vart man än vill eller åka på roadtrip till en främmande stad med nervevade fönsterrutor. Spela fotboll på en liten gräsplätt och få grönska på kläderna. Och äta mängder av glass och jordgubbar. Jag är nog ändå en sommarmänniska. Synd bara att man inte fått uppleva det i år. Nästa år kanske det blir. 
 

Kommentera här