| Lists

Året 2015

 

Beskriv året med tre ord.

Vandrande, Brädåkning och jobbande.

 

Bästa köpet?

Semestern till Bali. Blev inte så kär i stället, men behövde få åka bort på semester. Så skönt.

Kanske Hurtigrut-turen ner från Leknes också tillhör det bättre, slippa köra bil i 15 timmar. 

 

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?

"Bare min" Kommer påminna mig om Norge. 

"Hold back the river" Påminner mig om Julia och frukosten på Copperhill.

 

Vem har du umgåtts med mest?

Det måste väl bli pojkvännen, eftersom han är den enda som jag har varit på samma ställe som under hela det här året.

 

 

Har du haft ett förhållande under 2015?

Ja. 

 

Vart reste du under 2015?

Var på Gotland i april, måste tillbaka dit i år. Åkte upp för att jobba i Lofoten och

två veckors semester på Bali nu under hösten. Annars har det varit lugnt på resande fronten i år.

Det kanske blir mer nästa år om jag har tur. 

 

 

Vad var din största tabbe 2015?

Att jag var dum mot en vän, när han behövde mig mest.  

 

 

Vilka ser du som de största händelserna under året?

 Att jag flyttade ihop med min pojkvän och har bott med honom nästan ett helt år utan att han blivit allt för less på mig.  

 

Har du blivit bättre på något?

Något lär det alltid blivit, frågan är bara vad. 

 

 
 

Vad var extra dåligt med året?

Att jag inte kommer igång att träna regelbundet. Och att min höft gör ont till och från. 

 

Vad var extra bra?

Att jag fick åka upp till Norge, vandra och bara vara. Kanske min man också är extra bra med året. 

 

 
 

Lärde du känna några nya människor?

Ja. Dom mysiga människorna där uppe i norr. Saknar dom som. Och även lite nytt folk här i Åre igen, nu när säsongen dragit igång igen. 

 

 

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Ja, jag flyttade ihop med mig pojk, ett halvår efter vi lärde känna varandra och

15 timmars bilresa bort från vart vi varit. Flög även flygplan längre bort än

vad jag någonsin varit och provade surfa för första gången. Ingen naturbegåvning.

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Varje gång jag och Erik hinner träffas mer än bara sova med varandra.

När mamma, Björn, Petter, Sigurd och Anna hälsade på mig där uppe.

När dom hade skickat födelsedagspresent upp till Norge.

Och när jag fick krama om Agnes på Bali är också en topp. 

 

 

Vad var din största framgång på jobbet 2015?

Att jag fick komma tillbaka på Copperhill och att jag aldrig fått

så mycket i lön som i Norge. Varför åkte vi därifrån? 

 

 

Största framgång på det privata planet?

Att jag faktiskt har flyttat hemifrån, fast jag ändå knappt vet vart jag bor.  

 

Vem saknade du?

Jag tror inte jag har orkat saknat i år. Saknar däremot Elin lite extra mycket,

hur länge sen var det vi träffades nu? Även Lovisa och Anna. Agnes saknar jag också,

även om vi träffas på gymmet varje vecka (försöker åtminstonde..),

jag behöver dig mer efter en sommar utan dig.

Och min minibror såklart. Varje dag utan honom saknar jag honom.

 

 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Jag tror jag sparar förra årets, har fortfarande inte lyckats helt;

Försöka att inte få jobbet att ta över mitt liv, vilket jag har extremt svårt över.

Ta vara på mina vänner som jag har haft i hela mitt liv,

som jag vill ha kvar i mitt liv, men fortfarande hänga med alla nya,

sköna männsikor. Samt träna mer och ta hand om min kropp, du har bara en. 

 

 

Tror du 2016 kommer bli lika bra?

Det ska bli bättre, alltid bättre.

 

Vad kommer du sakna från 2015?

Framförallt att vandra i Lofoten. 

 
 

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat, rest och lärt mig laga mat. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Resan till Bali. Kanske även den där dumma bilen. 

 

 

Och så slutligen; dina planer inför 2016?

Har många stora planer som jag skulle vilja genomföra i år. Vi får se hur det går med dom. 

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2016?

Allt behöver inte vara perfekt. Inte du och inte vad du gör.

Kom ihåg och ät och träna regelbundet också, du mår så mycket bättre då. 

 

Kommentera här