| Dagen | Lofoten

900 meter över havet och 150 cm under havet

Igår sa jag att jag hade två saker jag ville göra, se norrsken och en till sak. Idag kom jag på att det var två saker + att se norrsken. Gå upp till den högsta punkten här på Vestvågöy och bada i havet. (Tror att jag fortfarande inte har badat något tidigare i år.. Illa!) Vi gjorde iaf massäck och började resan uppåt mot Himmeltinden efter Erik slutat jobba. (Efter en sväng fram och tillbaka då jag glömde att ta på mig rätt par skor, klant som jag är.) Det var egentligen en ganska skön tur, lagom stigning men samtidigt alltid uppförsbacke och inget nerför. Sjukt jobbigt psykiskt när man måste gå upp och ner, för att ta sig upp på en topp. Jobbigaste på hela vägen var när vi skulle gå ner, haha!  
Vi valde däremot att inte gå hela vägen till toppen. Vi kände att det blåste för mycket när vi kommit till den här platsen samt att det var för mycket snö - vill som inte halka och ramla ner. Däremot så hade vi kommit ner fortare då, hehe. Men det var kul att få känna på snö. Vi gick lite längre ner tills det inte blåste så mycket och satte oss och fika istället, älska fika. 
När vi kom ner så var det bara att slänga av sig kläderna och hoppa i vattnet. Första doppet(?) för i år; 8 oktober, ganska illa... Men nu är det gjort! 
Påvägen hem så såg det ut så här. Erik ska ha cred för bilden, då kameran inte ville fungera när jag höll i den.. Ikväll blir det att sova i hotellsängen för sista gången, för imorgon börjar vi åka hem mot Åre. Äntligen får jag träffa mini.

Kommentera här