| Lists

Året 2017

 
Beskriv året med tre ord.

Resande, Äventyr och Kramar

 

 

 

Bästa köpet?

 Biljetten till Sri Lanka och Frankrike

 

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?

"Gone (The Pochahontas song)" med Ziggy Alberts. Egentligen typ alla hans låtar, vad jag har lyssnat på dem det senaste året. Även Ed Sheeran. Speciellt "Galway Girl" och "Nancy Mulligan" från när jag och Hjalle bodde i en bil.

 

 
 
Vem har du umgåtts med mest?

Hjalle. Även om vi på sista tiden inte umgåtts med varandra så spenderade jag inprincip varje dag med grabben det första halvåret. 

 

Har du haft ett förhållande under 2017?

Nej, jag trivs bra som singel.

 

 

Vart reste du under 2017?

I januari var jag fortfarande kvar i Sydney, tog någon dagstrip runt Sydney området, men inte längre bort än så. I februari åkte jag tillbaka upp till Gold Coast för att träffa Anna och Elsa, vi hann med Byron Bay, Brisbane, Noosa och Fraser Island. Tog flyget ner till Melbourne och Hjalle, hyrde en bil i tre veckor och åkte runt i södra Victoria. Mamma och Anders åkte till Australien, så åkte tillbaka till Darwin, vidare i en bil ner till Alice Springs och Uluru. Därefter flyg till Cairns och Cape Tribulation. Mitten på juli åkte jag ifrån Australien påväg hem, men innan blev det två stopp, Bali och Sri Lanka, mysiga och fina Sri Lanka.

 

 

Efter det hamnade jag hemma en sväng, en liten för lång sväng, innan jag spenderade några timmar i Trondheim och tog några dagar senare i södra Lapplands skogar. Och efter det vidare ner till Victor & Anna i södra Frankrike. Påvägen hem tog jag en natt i Belgien, några timmar i Nyköping och en natt i Stockholm. Sedan var man hemma förlänge och saknade en människa för mycket så då drog man ner till Gotland. Och helt plötsligt hade ännu ett år gått, som slutade kallare än vad den började, med två nya länder (Belgien räknas inte) och fem olika länder totalt. Med många nya fina vänskaper och människor, både på hemma och bortaplan.

 

Vad var din största tabbe 2017?

Att jag bokade biljetten hem från Australien och att jag inte gjorde farmjobbet därborta. 

Men det gjorde att jag hann gå så mycket på tur när jag var hemma i höstas.

 

 

Har du blivit bättre på något?

Att få till kaos omkring mig. 

 

Vad var extra dåligt med året?

Att jag såg för lite i Australien.

 

 

Vad var extra bra?

Alla mina resor i år igen. Kanske även att jag hann hem till Såå på julafton och fick träffa alla på den sidan.

Även när alla lyckades komma till Saxvallen när jag kom hem från Austalien. 

  

 

Lärde du känna några nya människor?

Ja. I år igen har jag lärt känna så många nya människor. I början, alla i Australien, så många roliga och trevliga människor, framförallt, Victor, Max, Thomas och Daniel. Sedan åkte jag till Sri Lanka och lärde känna Nilam bland annat, som visade mig att det kan vara kul att surfa. Kom hem, började jobba i Skalstugan igen, där fanns Fredrik, Maria och Anders. Och nu till vintersäsongen så har jag lärt känna Noel. Vad roligt det är med nya människor.

 

 

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?

Jag såg fyverkerierna live i Sydney i en gummibåt, bodde i en bil, hoppade bungy jump, såg elefanter, sov i swags under bar himmel i Australien, såg krokodiler, såg pingviner, tog mig upp på Kjölahaugen, åkte till Frankrike och tältade på 2000meters höjd. Och klämde mig in i en torktumlare och resväska, det är bra att vara kompis med Hjalle.

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Så mycket har gjort mig glad. Men att se en elefant gav mig ett spontant leende.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2017?

Jag vet inte, känns som jag till största delen av det här året har varit ledig. 

 

 

Största framgång på det privata planet?

Att jag inte längre behöver bry mig om vad någon annan ska tänka, när jag gör saker. Har inte förstått hur skönt det kan vara. 

 

Vem saknade du?

I början saknade jag alla personer där hemma. Och förut saknade jag alla personer i Australien. Däremot känns mitt liv väldigt bra just nu. Men saknar förstås att inte hänga lika mycket med Hjalle, även om det är skönt också. 

 

 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

 Jag tror jag sparar från förra året. Vara mer närvarande här och nu, inte vad som ska göras eller hålla på med mobilen för mycket. Det skönaste som finns är när man inte bryr sig om mobilen. Och kanske vara mer spontan, det är det bästa som finns.

 
 

Tror du 2018 kommer bli lika bra?

Fortfarande är svaret på denna fråga; Det ska bli bättre, alltid bättre. 

 

 

Vad kommer du sakna från 2017?

Mycket, det här året har jag haft fullt upp med resor och äventyr. Jag har kännt mig levande och fri. Och jag har aldrig jobbat så lite,

när man har haft semester ett helt år, så finns det risk att man kommer behöva jobba. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Rest mer runt i Australien, sett mer, upplevt med, varit på fler äventyr. 

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Får nog bli flygbiljetter. 

 

 

Och så slutligen; dina planer inför 2018?

Ha extremt kul uppe i Riksgränsen, och veckorna som är kvar i Åre, så får vi se vad som händer när säsongen är slut

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2018?

Gör yoga, oavsett vart du än är, bara för att du känner för det. Fortsätt vara glad, kramande och äventyrsugen. 

 

Kommentera här